Annyi szépséget gyűjtöttek egybe balatonfüredi Concours d’Elegance veteránautó kiállításon, hogy még az is talál gyönyörködni valót, akit egyébként nem igazán hatnak meg a kocsik.
A 4. alkalommal megrendezett bemutató anyagának zömét az európai gyárak autói adják a magyar, szlovák, cseh, román, német és osztrák gyüjtők járműveiből. A mintegy ötven darabos kollekcióban többségben vannak a német, angol és francia kocsik, de mellettük gazdag válogatást láthatunk a csehszlovák autógyártás 1930-as években készült remekeiből. Persze az amerikai autók sem maradhattak ki és néhány olasz jármű is látható.
A legöregebb autó egy 92 éves francia Unic L3-as négy hengeres, 1750 köbcentis, 16 lóerős jármű a századelő stílusában. Ha egyet kellene kiemelni, nekem legjobban a Bugatti 57 Atlantic tetszett. A Füreden látható kocsi valójában csak egy filmforgatásra készített másolata az 1930-as évek végén négy példányban készült modellnek, de ennek tudatában is megdöbbentő szépségű a különleges formája, vonalai miatt.
Az alábbiakban bőséges válogatást készítettem az autókról. Persze akinek lehetősége van, az élőben is nézze meg a vasárnap délután záruló, ingyenesen látogatható kiállítást.

Az idén is több Rolls-Royce látható a kiállításon, köztük ez a Silver Cloud 3 LWB 1963-ból

A legkülönlegesebb közülük ez az 1954-es Rolls-Royce Silver Wraith, ami az utolsó szériája volt a legendás kézműves autógyártásnak. A kocsi történetéről rövidesen bővebben is írok a mai tulajdonos megszólaltatásával

Az angol klasszikusok közé tartozik ez a Daimler DS420-as modell is 1976-ból

Valószínűleg sok szavazatot kap a szépségversenyen ez a Jaguar XK120-as modell is, ami már elmúlt 63 éves

Ez az MG TC pedig két év múlva betölti a hetvenet

Egy Porsche 912-es 1968-ból

Az amerikai autógyártást ez az 1966-os Ford Mustang képviselte többek között

Igazi különlegesség ez az 1954-es Chevrolet Corvette C1-es

Az 1934-es Chrysler Airflow áramvonalasságával kicsit megelőzte a korát, az amerikai vásárlók akkor még a hagyományosabb vonalú kocsikat keresték

A német autóipart több Mercedes is képviselte. Ez a 300 S modell 1954-ben készült, többek Adenauer kancellár, a svéd király és Yul Bryner, a Hét mesterlövész kopasz hőse is ilyent használt

Csak két évvel fiatalabb az előző kocsinál, de teljesen más világ ez a Mercedes 190 SL 1956-ból

A kiállítás egyik legszebb autója ez a Mercedes 290 Cabriolet 1936-ból

A Mercedes 290 Cabriolet ebből a szögből talán még jobban megmutatja a szépségét

Versenyben van a legszebbek között ez a BMW 315 Roadster is 1936-ból

Teljesen más dizájn ez az 1950-es években készült VW T1 Samba, de osztrák mozgópostaként és amerikai hippiautóként is kultikus jármű lett belőle

A csehszlovák kocsikra áttérve ez a kis gyönyörűség egy Aero 1000 S modell 1935-ből

Ennek az 1934-ben készült Praga Baby kocsinak is nagy rajongótábora lehet

De az 1931-es Praga Piccolonak sincs szégyenkeznivalója

A Praga Piccolo hűtődísze

1931-es ez a szintén csehszlovák Wikov 35-ös autó is

Ez a Wikov 7/28 Sport 1930-ban készült

A Wikov 7/28 Sport hátulról

A francia autókra áttérve, a kiállítás legöregebb darabja ez az 1925-ös Unic L3-as

A francia autóipar egyik kultikus modellje volt a Citroen DS20. Ez a kocsi 1969-ben készült

Zárjuk az összeállítást a Bugatti gyár kocsijaival. Ez a T40-es 1926-ban készült

A T44-es hűtődísze – ma már ilyen veszélyesen kiálló díszeket nem lehet az autókra tenni

Egy Bugatti T49-es Svájcban készült kasznival

Zárásként még néhány fotó a fejképen is szereplő Bugatti 57 Atlantic replikájáról – a vonalait talán erről az oldalról lehet legpontosabban látni

Mint valami jóllakott sárkány, úgy néz ki ebből az irányból a Bugatti 57 Atlantic

A kocsit látva én először azt hittem, hogy Nemo kapitány ugrott át piknikezni a Tagore sétányra, pedig csak a Concours d’Elegance kiállítást rendezték meg 4. alkalommal
Kép és szöveg Győrffy Árpád
A díjazott autókról itt olvashat: Balatonfüred – Bejött a papírforma a veteránautók szépségversenyén
Itt is feliratkozhat a heti hírlevelünkre