A 8. sz. főút Veszprém déli elkerülő építésénél megkezdődött az Almádi csomópontnál a körforgalom építési munkája. A Füredi csomóponti híd északi oldalán a hídfő és a szárnyfalak építése elkészült, a déli oldalon a pillérek megépültek, itt a töltés építésével folytatódik a munka – jelentette be a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)
Csütörtöki közleményükben bőséges képi illusztrációval összefoglalták a Veszprémtől délre és nyugatra zajló munkákat.
Magyarország kelet-nyugati közlekedési folyosói közül a 8. sz. főközlekedési útvonal az egyik legkiemelkedőbb. Székesfehérvárt, Veszprémet és Körmendet köti össze az országhatárral, keresztezve számos észak-déli irányú főutat. Forgalomlebonyolítása miatt számos helyen fejlesztésre szorul ez a folyosó. 8. sz. főút Litéri és Füredi csomópontja között, 7,5 km hosszon, a jelentős baleseti kockázatot hordozó csomópontok külön szintű csomópontokká fejlesztésére, átépítésére kerül sor. Ezen fejlesztési koncepció keretében valósul meg most az új Budapesti, Almádi és Füredi csomópont.
A Litéri és a Budapesti csomópont között (Körmend irányába) a jobb oldalon 2×1 sávban halad a forgalom, a bal pályán történik a munkavégzés. Az kivitelezés során elbontják a Veszprém és a Litéri csomópont között a félpályát. Az előkészítő munkákat követően a kivitelező a szükséges földmunkákat végzi, valamint megkezdték a vízépítési munkákat is. A Budapesti csomópontban lévő műtárgy alapok melletti visszatöltés építése elkészült. A hídfők, szárnyfalak építése befejeződött. A bal és a jobb pálya födémszerkezetének építésével folytatódnak a munkálatok.
Az Almádi csomópont építési munkálatai miatt a Balatonalmádi – Veszprém irányú utat a közúti forgalom elől lezárták. A csomópontnál a bontási munkákat követően a humusz leszedése és az úttöltés alapozása megtörtént, a töltés építése elkezdődött 7217 j. úton. A csomópont város felőli oldalán is megkezdődött a körforgalom építése az előkészítő és földmunkákkal. A Dornyai Béla utcát január elején lezárták. Az Almádi csomópont hídalapozási és szárnyfalépítési munkáit elvégezték, illetve a gerendák beemelése is megtörtént, jelenleg a pályalemez szerkezetépítése zajlik.
Az 51+052 km szelvényben létesítendő kerékpáros kerethíd szerkezete megépült és ideiglenesen forgalomba is helyezték. Az 51+067 km szelvényben a kerékpáros kerethíd melletti 3 m-es csőáteresz előfejeinek alapozása, valamint a csőelemek beépítése elkészült.
A Füredi csomópontnál a humuszréteg leszedése, az alkalmatlan fedőréteg eltávolítása az északi oldalon megtörtént, az elő- és háttöltés építése megkezdődött és a felmenő szerkezetek építése zajlik. A Füredi csomóponti híd északi oldalán a hídfő és a szárnyfalak építése elkészült, a déli oldalon a pillérek megépültek, itt a hídháttöltés építésével folytatódik a munka.
A közúti forgalom elvezetésére a 8. sz. főúttal párhuzamosan, az Almádi és a Füredi út között terelőutakat alakítottak ki, amelyeknek az aszfaltréteg kiépítése befejeződött, jelenleg a vízépítési munkák zajlanak.
A teljes szakaszon kis-, közép-, és nagyfeszültségű villamosvezetékek, közvilágítási, szénhidrogén-vezetékek, üzemi hírközlési és hírközlési vezetékek kiváltása szükséges. A víziközművek (víz és csatorna) kiváltása teljes körűen megtörtént A közművek kiváltása a teljes szakaszon, folyamatosan ütemterv szerint halad.
Forrás: NIF Zrt.
•
Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!
Iratkozzon fel a Balatontipp.hu hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)
Mindezt töredék idő alatt is meg lehet csinálni. Hol vannak a gépek, eszközök, emberek?