Közel két tucatnyi turisztikai szakember, illetve szervezet munkáját ismerte el különböző díjakkal az idén is a Magyar Turizmus Zrt. és több szakmai szervezet a hónap elején. A díjak közül kettő jutott a balatoni régióba.
Az egyik ilyen díj az év TDM szervezete díj, amit a Magyar Turizmus Zrt. 2011-ben alapított. A cím mellé egy egymillió forintos pénzdíj, támogatás is jár, amit marketing munkára használhat fel az arra érdemesnek minősített szervezet. A díjra a Magyar Turizmus Zrt. Regionális Marketing Igazgatóságainak vezetői jelölnek régiójukból egy-egy TDM szervezetet. A döntést a Magyar Turizmus Zrt. hozza meg.
A jelölésnél és elbírálásnál az alábbi kritériumok alapján döntenek
- NGM által regisztrált vagy nyertes szervezet,
- tagsági kör reprezentativitása, folyamatos bővítése,
- tervezett szakmai programok és azok megvalósítása,
- vendégéjszaka-szám tekintetében növekedést tudott felmutatni a megalakulása óta,
- nincsenek elszámolási problémái vagy tartozása a iniszterelnökség vagy az irányító hatóságok felé.
Az elbírálásnál előnyt élveznek azok a TDM szervezetek, amelyek Tourinform irodát tartanak fenn.
A fentiek alapján az év TDM szervezete 2015 díjat a kiírók a Hévízi Turisztikai Desztinációs Menedzsment Egyesületnek ítélték.
Az MT Zrt. által kiadott méltatás szerint a TDM Egyesület fő tevékenységei közé tartozik többek között a helyi kiadványok, térképek, információs füzetek szerkesztése és kiadása; a vendégek komfortérzetét biztosító szolgáltatások megteremtése, például a Tourinform Iroda üzemeltetése vagy a Touch Info pultok működtetése is, valamint a turisztikai fejlesztések elősegítése pályázati források bevonásával. Az Egyesület üzemelteti a városközpontban lévő Tourinform Irodát és aktív támogató szerepe volt a HeBi – Hévíz város közösségi kerékpáros rendszerének kialakításában.
Hévíz a Balaton turisztikai régió leglátogatottabb települése. 2014-ben itt töltötték el a régió vendégéjszakáinak mintegy 20 %-át, a régió külföldi vendégkörének több mint a negyede (97 ezer fő) itt foglalt szállást. A mind belföldi, mind külföldi vendégek körében népszerű település legfőbb vonzereje természetesen maga a Hévízi-tó, az arra épülő fürdő és az ehhez kapcsolódó gyógy-, és egészségturisztikai szolgáltatások. Hévíz turisztikai kínálatába szervesen beépültek az aktív lehetőségek, a bor és gasztronómia, valamint a környék kulturális programlehetőségei is.
Az elmúlt időszakban a fejlesztéseknek és a minőségi szolgáltatásoknak köszönhetően a város és a szolgáltatói egyaránt számos elismerésben részesültek. A Hungarikum Bizottság döntése alapján a Magyar Nemzeti Értéktár része lett a Hévízi-tó és az ottani hagyományos gyógyászat; kerékpárosbarát település díjat nyert a város; szálláshelyei többek között “Év Szállodája 2014”, “Magyar Brands díj 2014” és “Magyar Turizmus Minőségi díj 2014” elismerésekkel gazdagodtak.
2015 májusában a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai megállapodást kötött Hévízzel. A stratégiai együttműködés célja a külföldi, elsősorban gyógyvendégek számának növelése Hévízen és térségében. A megállapodás keretében Hévíz és a Magyar Turizmus Zrt. ebben az évben közösen mintegy 160 millió forintot fordít a német, az orosz és az osztrák piacon végzett munkára.
A Hévízi TDM Egyesület számos Magyar Turizmus Zrt. által szervezett kitelepüléshez, rendezvényhez és kampányhoz csatlakozott, emellett a Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság akcióiban is aktívan részt vesz – írta a méltatásban az díj kiírója.
A szakmai díjak közül az év kempingese díjat Badacsonyi Andrea, a Zalakarosi Castrum Termál Kft. ügyvezető-kempingvezetője nyerte el.
Fotók: Győrffy Árpád
Itt is feliratkozhat a hírlevelünkre