A Hévíz-Balaton Airporton induló pilótaképző akadémiának a tervek szerint két éven belül 300 diákja és 80 alkalmazottja lesz – jelentették be egy csütörtökön Hévízen tartott sajtótájékoztatón.
A napokban adtunk hírt arról, hogy a Közép-Európai Légiközlekedési Klaszter (CEAC) 2019 őszétől pilótaképzési projektet indít a Sármelléken működő, Hévíz Város Önkormányzata által működtetett Hévíz-Balaton Airporton. A Budapesten tett bejelentés után Hévízen további részletek is kiderültek a tervekről. Az alábbiakban a sajtótájékoztatóról kiadott anyagból idézünk.
Európában a következő 20 évben évente 7 000, világszerte a következő két évtizedben több mint 700 000 új légitársasági pilótára lesz szükség. A mai európai képzési kapacitás az Európára vonatkozó keresletnek mindössze 50 százalékát képes biztosítani, így jelentős hangsúlyt kell, hogy kapjon a pilóták képzése.
A CEAC által indított beruházás keretében a tervek szerint két éven belül az új hévízi akadémiának 300 diákja és 80 alkalmazottja lesz. Kezdetben oktatási létesítményekbe, modern oktatási célú légi járművekbe és repülésszimulátorokba fektetnek be Hévízen, hangárépületeket hoznak létre, irodákat és tantermeket, valamint hallgatói szálláshelyeket alakítanak ki, s hamarosan megkezdődik az oktatók és a személyzet felvétele is. Az akadémia közvetlenül légitársaságok részére fog pilótákat képezni. A képzés technikai része a környékre és a komfortérzetre nem lesz negatív hatással, hiszen az oktatás alapvetően szimulátorokon, illetve négy személyes kisgépek segítségével történik.
Papp Gábor, Hévíz polgármestere elmondta, a Hévíz-Balaton Airport működtetésére 2012-ben létesített száz százalékban önkormányzati tulajdonú céget Hévíz, a reptér működtetésében azonban az állam is gazdasági szerepet vállalt.
– Kezdetektől fogva hittünk abban, hogy ez a reptér nyugat-magyarországi regionális légikikötőként üzemelhet, de nem csupán a régió multimodális közlekedési csomópontjává válik, hanem logisztikai szolgáltató központként és iparterületként és működhet. A Hévízi önkormányzat évente 50 millió forinttal, a fejlesztési tárca 120-130 millió forinttal támogatja a repteret. A légi kikötőt elsősorban Frankfurttal és Londonnal szeretnék összekötni, de előrehaladott tárgyalásokat folytatnak tel-avivi, szentpétervári és norvégiai járatok indításáról. Mindezen túlmenően nagy befektetői érdeklődés mutatkozik az egykori laktanyaterületen logisztikai központ és ipari park kialakítására is. A repülőtéri fejlesztéseknek nagy lökést ad a Zalaegerszegen épülő, Európában is egyedülállónak számító járműipari tesztpálya, valamint az M7-es autópályát a zalai megyeszékhellyel összekötő M76-os gyorsforgalmi út, ami érinti a repülőteret is.
A novemberben induló képzéssel pedig új perspektívák nyílhatnak meg nemcsak Hévíz, de a Zala megyei városok és a Dunántúl tekintetében is, hiszen az út nyitva áll ahhoz, hogy a Hévíz-Balaton Airport nemcsak nevében, de ténylegesen is regionális reptérré váljon – áll többek között a sajtótájékoztatóról kiadott anyagban.
Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!
Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)