Nemzetközi szintű elismerést kapott a Hévíz Tradicionális Kúra védjegy, valamint a hévízi szálláskiadók támogatása érdekében kidolgozott egyedi pályázati rendszer – írta közleményében a Hévízi Turisztikai Desztinációs Menedzsment Egyesület.
Hévíznek a közelmúltban ítélte oda az Európai Fürdővárosok Szövetsége az Innovatív fürdő és gyógyhely desztinációt megillető díjat, melynek átadására a franciaországi Vichy-ben került sor. Az Európai Innovációs Díj célja a fürdővárosok új ötleteinek, eszközeinek vagy folyamatainak elismerése és megismertetése világszerte. Minden évben kategóriánként egy nyertes város kaphatja meg a díjat. A zsűri döntése során figyelembe veszi az innováció eredetiségét, hatását, az innováció bevezetésének gyakorlatiasságát, a hasznok mérhetőségét, valamint alkalmazhatóságát. Mindkét, a pályázatban kifejtendő hévízi innováció megfelelt ezeknek a szempontoknak.
Hévíz városa 2015 nyarán a Hévízi-tó gyógyhatására alapozott terápiák akkreditálása érdekében saját védjegyet hozott létre. A Hévízi Tradicionális Kúra alapja a hévízi gyógyvíz, amely gazdag ásványianyag-tartalmának köszönhetően különösen hatékony mozgásszervi megbetegedések kezelésében. A Hévízi Tradicionális Kúra során az eredeti, komplex hévízi kúrát alkalmazzák az arra kiválasztott helyszínen, annak érdekében, hogy a páciens a leghatékonyabb gyógymódban részesülhessen.
A kúrával kapcsolatos minősítési oklevelet több hévízi szolgáltató is megkapta, mely rendelkezik a tradicionális gyógymódok szolgáltatásának technikai hátterével.
A másik, a nemzetközi figyelemre is érdemes innováció a magánszállásadók részére kidolgozott, hazai viszonylatban is egyedülálló pályázat, melynek célja a magánszálláshelyek minőségi fejlesztése; a kapcsolódó pályázatokat ez év tavaszán bírálták el először Hévízen, a pályázható és fejlesztésre fordítható legkisebb összeg 50 ezer forint, a legnagyobb pedig a szálláskiadó által az előző évben befizetett idegenforgalmi adó ötven százaléka.
Újságírók és utazási irodák ismerkedtek Hévízzel
Az elmúlt hetekben skandináv, német, cseh és lengyel szakemberek jártak Hévízen azzal a céllal, hogy új üzleti kapcsolatokat építsenek ki, valamint beszámoljanak a fürdővárosban szerzett élményeikről.
A Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. szervezésében öt szakmai út valósult meg, melyek során 5 skandináv utazási iroda, a legnagyobb cseh beutaztató 40 kollégája, 19 német és osztrák újságíró, 16 lengyel újságíró és 4 skandináv blogger fedezte fel Hévízt és térségét.
Programjuk legfontosabb pontja minden esetben a Tófürdő meglátogatása és megismerése, valamint a fürdés a Hévízi tóban volt, emellett pedig az érdeklődési körüknek megfelelően turisztikai szolgáltatók meglátogatása, gyógy- és wellnesstermékek megismerése, kerékpár túra a Balatonra, hajó kirándulás, Egregyi Múzeum és pince látogatás, Termelői Piac, a Festetics kastély vagy akár hőlégballonozás következtek.
Papp Gábor polgármester több csoportnak is személyesen mutatta be a városban fellelhető egyedi lehetőségeket, valamint az aktuális és tervezett fejlesztéseket. Mint elmondta, egy új vendégkör megszólításának a leghatékonyabb módja a személyes élmények és kapcsolatok bővítése, amelyek ilyen szakmai utakkal kezdődnek.
Horváth Orsolya a Turisztikai Kft. ügyvezetője hozzátette, hogy a tanulmányi utak hatására a nyári szezon elején számos nyomtatott és online sajtó megjelenés, valamint televízió és rádió interjú fog születni Hévíz legfontosabb célpiacain, valamint új értékesítési csatornák épülhetnek ki a következő szezonra az utazási irodákon keresztül. A szakmai utak megszervezése és a résztvevők meggyőzése több hónapos előkészületet igényelt, aminek az eredménye a következő hónapokban lesz kézzel fogható.
Forrás TDM
Itt is feliratkozhat a hírlevelünkre