Gyenesdiás – 15 éves jubileumi ünnepség a turisztikai egyesületnél

Somogyi Zoltán elnök (balról), Szalóky Jenő tiszteletbeli elnök és Czankáné Szalóky Szilvia leköszönt elnök

A Gyenesdiási Turisztikai Egyesület május 11-én délután jubileumi ünnepségre invitálta tagjait, együttműködő partnereit a Darnay-ba. A vendégek köszöntését követően Szalóky Jenő tiszteletbeli elnök és Semsei Sándor, az MTDMSz elnöke idézte fel az egyesület megalakulását, az elmúlt 15 évet, de szó esett a TDM rendszer jelenlegi helyzetéről is.

 

A 15 éve bizalmat szavazott alapító és azóta is együttműködő tagoknak, partnereknek – az egyesület tagságának egyébként közel 40%-a – emléklappal és helyi termékekből összeállított csomaggal köszönte meg a hűséget és a közös munkát a nemrégiben leköszönt elnök Czankáné Szalóky Szilvia, illetve Somogyi Zoltán elnök. Ha már köszönet, az iroda dolgozói – Kovács Judit irodavezető, és kollégái Szirmai Katalin és Kenesei-Bezzeg Katalin – is elismerésben részesültek áldozatos munkájukért.

 

A születésnapi óriási torta felvágását követően vidám hangulatú kvízjáték következett, ahol kiderült ki mennyit tud az egyesületről, illetve a partnerek egymásról. Az elmúlt 15 év történései, legfontosabb eseményei, mérföldkövei fotóvetítés során elevenítődtek fel, az est további részében pedig finom borok és falatok mellett kötetlen beszélgetés során ismerkedtek, vagy épp cseréletek tapasztalatot a jelenlévők.

15 éves a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület

A Gyenesdiási Turisztikai Egyesület idén ünnepli 15 éves fennállását. Az önkormányzat és a turizmusban érdekelt felek együttműködésével, közös finanszírozásban, az országban elsőként jött létre olyan alulról építkező szervezeti egység, ahol a felelősség és a döntéshozatal a turizmus tényleges szereplőinek kezébe került. Az egyesület legfontosabb feladata a településszintű marketing- reklám és értékesítési munka végzése, azaz a település turizmusának menedzselése. A 15 éves következetes munkának és példaértékű összefogásnak köszönhetően számtalan eredménnyel büszkélkedhet.

A 2003. május 17-én megalakult Egyesület tagsága stabilan 100 fő körül mozog. A partnerek kb. 40 százaléka alapítás óta hűséges tagja az egyesületnek, illetve több, időközben indult vállalkozás a tevékenysége megkezdésekor csatlakozott a civil szervezethez. Szállásadó tagok jóllehet a település férőhely kapacitásának mindössze 40%-át fedik le, viszont a vendégek és a vendégéjszakák számát tekintve évek óta 70% körüli a reprezentáltsági mutató.
Az egyesület információs irodát működtet, elsődlegesen marketing feladatokat lát el, termékfejlesztésen dolgozik, tevékenysége kiterjed továbbá – a teljesség igénye nélkül – koordinációs, érdekképviseleti, panaszkezelési, pályázatmenedzsment feladatokra, illetve adminisztrációra.
Fontos mérföldkőnek tekinthető, hogy az Egyesület és a fenntartásában működő Tourinform iroda 2012-ben tágasabb helyre költözött, ahol kulturált körülmények között tudja fogadni a településre érkező vendégeket, illetve együttműködő partnereit.
A marketing munka során jelentős hangsúlyt kap az intenzív online és offline marketingtevékenység. Színvonalas, háromnyelvű települési és térségi kiadványokkal segítik a településre érkező vendégek tájékozódást, és kiemelt figyelmet fordítanak az online jelenlétre. Ennek alapját a 2005 óta működő, folyamatosan fejlődő, jól átgondolt és karbantartott turisztikai portál és a hozzá kapcsolódó TDM informatikai rendszer adja. Mindezt különböző kampányok támogatják, és erős a social mediában való jelenlét is. Készültek imázsfilmek, de részt vesznek vásárokon, szakmai rendezvényeken és aktívan bekapcsolódnak a térségbe érkező study tourokba is, valamint rendszeresen tájékoztatják a médiát az aktualitásokról, újdonságokról.

Gyenesdiás családbarát pozícionálásának megfelelően családbarát minősítési rendszer került bevezetésre, és megszületett Bala Toni teknős kabalafigura, aki a település életében, marketing kommunikációjában kulcsszerepet tölt be. Az évről évre bővülő garantált programok a hét minden napjára változatos szabadidős programot biztosítanak a vendégeknek. 2008 óta működik a WB Gyenesdiás Plus kedvezménykártya, 2017-ben pedig bevezetésre került a partner vendéglátó egységek kezdeményezésére a Gyenesdiás Gastro Card. A térségi hálózat részeként működő kerékpárkölcsönző a kínálatbővítés mellett az egyesület pénzügyi fenntarthatóságát is segíti.

A 2009-ben, illetve 2011-ben nyertes TDM pályázatok komoly lendületet adtak az egyesülnek és a település turizmusának, illetve egyéb pályázati forrásoknak köszönhetően megvalósult fejlesztések is hozzájárultak ahhoz, hogy az idelátogató vendégek a legjobb és legtöbb élményben részesüljenek, és később visszatérjenek.
Az egyesület legfontosabb partnerei a tagjain túl – ide értve a helyi Önkormányzatot is, a Nyugat-Balatoni térségi, a Balaton régiós és országos TDM szervezetek , hiszen eredmények eléréséhez szükség van a különböző szintű szervezetek egymásra épülő munkájára. Az Egyesület mindegyik szint TDM szervezetének létrehozásában aktív szerepet vállalt, sőt Szalóky Jenő személyében évekig elnökségi tisztséget is betöltött.

A szervezet működtetése elemi érdeke az önkormányzatnak, vállalkozóknak, a turizmus hasznait élvező helyieknek, és a térségnek is. Az egyesület bízik benne, hogy munkáját tagjai megelégedésére tudja folytatni.
Az egyesület köszönettel tartozik az elnököknek: megalakulástól 6 éven keresztül Ferincz Józsefnek, majd 2009-2012. Gyutai-Szalay Nikolettának, 2012-2018 Czankáné Szalóky Szilviának, az alig pár hete megválasztott Somogyi Zoltánnak, a munkát kezdetektől koordináló Kovács Judit irodavezetőnek, és természeten a Választmánynak, ill. minden aktív tagnak!

15 mérföldkő a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület 15 évéből

1. 2003. május: megalakul a GYTE
Hosszas előkészítő munkát követően májusban megalakul az egyesület. Fenntartásába átkerül az 1 éve működő helyi Tourinform iroda, mely egyben bázisa az egyesületnek.

2. 2004. ősz: elindul a település turisztikai portálja www.gyenesdias.info.hu címmel a hozzá kapcsolódó TDM informatikai rendszerrel együtt

3. 2006. a GYTE, mint a TDM rendszer települési szintű modellje bekerül az idegenforgalmi szakképzés tananyagába, majd a Balatoni Fejlesztési Tanács gondozásában a Balatoni Partnerségi Program keretében készült Balatoni TDM füzetekbe is

4. 2006. december: az 1. Adventi Gesztenyesütés az egyesület szervezésében
Az évente megszervezésre kerülő adventi rendezvény már 12 éve nagy sikerrel zajlik, méltán népszerű a helyiek és a környékbeliek körében is. A családias hangulatú 2 napos rendezvény egymás megismerésének, a partnerség megerősítésének fontos teret ad, komoly csapatépítő funkciót is betölt, hiszen csaknem 50 tag vesz részt önkéntesként, társadalmi munkában a lebonyolításában. Adventi Gesztenyesütés és Karácsonyi vásáron forralt bor, sült kolbász és illatos gesztenye; ünnepi kirakodó vásár, Varázshangok Játszóház és Kézműveskuckó, tombola, süteménysütő verseny és halászlékóstolás várja a vendégeket.

5. 2007. a GYTE felkérést kap, bemutatkozik Budapesten a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) nemzetközi konferenciáján, melynek központi témája a desztináció menedzsment volt

6. 2008. elindul a Gyenesdiás Kártya
Az egyesület partnerszálláshelyein megvásárolható, ingyenes strandbelépésre is jogosító kártya komoly marketing eszköz, mely orientálja a vendégeket a település, a szálláshely és a strand kiválasztásakor; ösztönző a tartózkodási idő meghosszabbítására; továbbá motiválja a szállásadókat az egyesülethez való csatlakozásra is.

7. 2009. Gyenesdiás megtalálja, kijelöli útját -> a Nyugat-Balaton családbarát üdülőfaluja, és bevezetésre kerül a családbarát minősítő rendszer (1-3 szíves szálláshelyek, gyerekbarát éttermek)

8. 2009. nyertes TDM pályázat konzorciumban a szomszédos települések – Keszthely, Gyenesdiás, Vonyarcvashegy és Balatongyörök – turisztikai egyesületeivel
A 69.745.370 Ft összköltségvetésű pályázat keretében eszközbeszerzések, termékfejlesztési és marketing feladatok valósultak meg, képzésekre került sor és tanulmányok készültek. A projektelemek közül fontos kiemelni a bakancsos termékfejlesztést, melynek keretében kitáblázásra kerültek a gyalogtúra útvonalak, touch infók beszerzése valósult meg és közös kedvezményrendszer került bevezetésre.

9. 2011. nyertes önálló helyi szintű TDM pályázat, mely újabb lendületet adott a településnek, a turisztikai termékfejlesztési és marketing projektelemeivel
A 45,4 millió Ft támogatással megvalósult fejlesztés célja Gyenesdiás új, aktív és családbarát üdülőfalu pozicionálásának és márkaépítési törekvéseinek megvalósítása volt. A pályázat támogatásával egyebek között családbarát termékfejlesztés, animációs programok, Tourinform iroda átalakítása, környezetének rendbetétel valósult meg sikeresen, proaktív marketingkommunikáció, továbbá rendezvényinfrastruktúra fejlesztése.

10. 2011. 1. Balatoni Hal és Termelői Piac nyitása
Pályázati forrásból, az Önkormányzat hathatós támogatásával létrejön és megnyit a piac. A piac az évek során a kereslet igényeihez igazodva rendezvénytérré alakult, kisebb-nagyobb rendezvényeknek helyet adva. Működtetése időközben az Önkormányzathoz került, illetve a piaci felépítmények tulajdonjogának átadása folyamatban.

11. 2011. elindul a Jó reggelt Gyenesdiás! 3 nyelvű napi hírlevél, mely a vendégek nyaralását, a szabadság tervezését segíti
A hírújság állandó rovatai: időjárás előrejelzés, programajánló, túra- és kirándulási ajánlat, rendezvény-, illetve gasztroajánló, esti programtipp, továbbá a nap idézete kap benne helyet. Mind a tagok, mind pedig a vendégek számára hasznos, számtalan ötletet meríthetnek belőle.

12. 2012. új irodába költözik az egyesület és a fenntartásában működő Tourinform. Kialakítása, berendezése pályázati forrásból (2011-ben nyert TDM pályázat) végre megvalósult. A korábbi irodánál tágasabb, így kulturáltabb körülmények között tudja az egyesület fogadni és kiszolgálni a településre érkező vendégeket, illetve együttműködő partnereit.

13. 2012. a folyamatosan bővülő, minden napra élményt kínáló, garantált programokra épülő Hétpecsétes hétpróba játék indulása
Célja a településen nyaraló vendégek megmozgatása, a figyelem ráirányítása a helyi családi és aktív programlehetőségekre, szolgáltatásokra. A helyi szolgáltatásokat és látnivalókat felfűző játék keretében a látogatók megismerhetik Gyenesdiást (a cél a vendégek végigvezetése a fő helyszíneken), és játékos formában, aktív módon kikapcsolódva, élményekkel gazdagabban térhetnek majd haza. A vendégek pecséteket gyűjtenek a helyszíneken, amiért garantált ajándékot kapnak a Tourinform Irodában, év végén pedig még értékes ajándékokat nyerhetnek.

14. 2014. elindul a Gyerek-képviselőtestület ötlete alapján a Születésnap Gyenesdiáson akció
Családbarát termékfejlesztés részeként Gyerek-képviselőtestület alakult, akik véleményére, javaslataira számít a település vezetése. Több fejlesztés is megvalósult ötleteik nyomán (pl. gyerekzuhany a strandon), és elindult a Születésnap Gyenesdiáson akció is. Ennek keretében a 14 év alatti gyerkőcök születésnapjukon a Tourinform irodában kiváltott névre szóló szülinapi belépőjükkel a strandokra, program helyszínekre ingyenesen léphetnek be / vehetnek részt a programon, illetve vendéglátó egységek is csatlakoztak.

15. 2015. a vendéglátós partnerek összefogásával az őszi Nyitott Balaton idején meghirdetésre kerül az 1. Gyenesi Íz-lelő gasztrotúra, melynek nyomán a vendéglátósok mind szorosabban működnek együtt. Kezdeményezésükre indult el a Gastro Card, mely kedvezményt biztosít az egyesület tagjainak és a tagoknál megszálló vendégek számára az a’la carte fogyasztásból.
(2016. helyi, önálló TDM pályázat benyújtása, majd visszavonása, így a tervezett fejlesztések sajnos nem tudtak megvalósulni9)
A korábbi pályázat folytatásaként tervezett, 27 millió Ft összköltségvetésű fejlesztési elképzelések nem valósultak meg. A februárban benyújtott pályázat nem került elbírálásra, sőt decemberben egy kormányhatározattal a teljes kiírás visszavonásra került, így a Gyenesdiás egyedi, családbarát turisztikai kínálatának bővítése érdekében tervezett következő projektelemek megvalósulása várat magára: Bala Toni örökmozgó park, lovas termékfejlesztés, Bala Toni termékek fejlesztése, családi játékok, Bala Toni szobrok, információs pontok létesítése, tematikus családi túraútvonalak kijelölése, infokommunikációs fejlesztés.

További információ: Gyenesdiási Turisztikai Egyesület
8315 Gyenesdiás, Hunyadi u. 2. Tel. 83/511-790, gyenesdias@tourinform.hu
www.gyenesdias.info.hu, www.facebook.com/gyenesdias

 

Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről!

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva én sem vagyok szerelmes a Cookie-ba, mert nem szeretem, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár