Falusi turizmus – Marketing nyugati mintára – 1992.10.01.
Készül a falusi vendégfogadók jövő évi katalógusa. Tegnap délelőtt nyilvános szerkesztőségi értekezletet rendezett a Falusi Vendégfogadók Szövetsége, hogy a jövő évi reklámkatalógus készítésének fontosabb elveit megvitassák.
A szövetség, illetve maga a szervezett falusi turizmus 3 évvel ezelőtt indult újra hazánkban. Sokan már azt is eredménynek tartják, hogy még mindig beszélünk róla, mások ebben látják a belföldi turizmus felvirágzásának lehetőségét.
Hogyan látja a mozgalom helyzetét a szövetség elnöke, kérdeztük dr. Csáky Csabától a tanácskozás alkalmával.
– Eredménynek tekinthető, hogy a mozgalom működéséhez szükséges állami előfeltételeket egyedül nálunk biztosították az egykori szocialista országok közül. Az év elején lezárult pályázaton a tervezett 100 család helyett 250 kapott támogatást férőhely bővítésre az Idegenforgalmi Alapból. 1200 hátrányos helyzetűnek besorolt település lakói folyamatosan nyújthatják be pályázataikat ma is anyagi támogatásért, ha vendégfogadással kívánnak foglalkozni. (A érintett települések felsorolása a 61. sz. Magyar Közlönyben található.) Az országban 25 iskolában – köztük Zircen – folyik a gazdaasszonyok képzése, de rajtuk kívűl több általános iskola, népfőiskola, illetve alapítvány is vállalkozott erre a munkára.
– Két éve folyamatosan megjelenik a szövetség katalógusa a kiadó portákról. Várható-e valamilyen változás a katalógus formájában?
– A falusi vendégfogadók európai szövetségének alapító tagjaként egy az egyben adaptálni szeretnénk a nyugat-európai marketing módszereket. Talán sikerül elérni, hogy továbbra sem egymástól független külön-külön füzeteket adunk ki, hanem az országos katalógus egy-egy térségre – tájegységre, településre, megyére – vonatkozó részeiből önálló lenyomatokat is készítenénk. Tehát egy falu, vagy egy speciális kínálattal foglalkozó vendégfogadó csoport egy külön is kiadható oldalt kapna, ezekből az oldalakból összeállíthatnák a tájegység katalógusát, ugyanakkor az összes vendégfogadó megjelenne az tájegységi katalógusokból összeálló országos füzetben. Emellett nagyon fontos feladatunk, hogy a kisebb területekre vonatkozó reklámanyagok mögött is személyek, munkacsoportok álljanak, mert a marketing nem fejeződik be a katalógus kiadásával.
– A tavalyi katalógusba egy vendégfogadó körülbelül hatezer forintért kerülhetett be, ha a házáról színes képet akart közöltetni. Nem sok ez egy kicsit?
– Véleményem szerint nem, hisz újságban sem lehet ennél olcsóbban hírdetni. Arról nem beszélve, hogy mi ezért a katalógus európai terjesztésére is vállalkozunk. Szerencsére egyre több települési és megyei önkormányzat anyagilag is támogatja a munkánkat, de ezt inkább a példányszám növelésre fordítjuk, hisz ebből várható igazi haszon, nem az árak csökkentéséből.
– Meddig lehet a jövő évi katalógusba bekerülni?
– A lapzártát október 15-re tervezzük, hisz legkésőbb januárban már az európai utazási kiállításokon kell lenni a katalógusnak, hogy a családok időben eldönthessék hova mennek nyaralni. A jelentkezéshez adatlapot a szövetség budapesti irodájától levélben kérhetnek az érdeklődők. (1360. Bp. Pf. 9.)
Győrffy Árpád
Várjuk a friss tapasztalatokat és jó fotókat a szerkesztobalatontipp.hu címre, az oldalunk üzenőjébe, vagy a Facebook oldalunkra – http://www.facebook.com/balatontipp – Lájkoljátok, osszátok meg, hogy más is láthassa
|
Balatoni strandok, bicikliutak, kulturális, sport, szabadidős programok, koncertek, hangversenyek, látnivalók