A Balatoni Hajózási Zrt. állami többségű közgyűlése áprilisban döntött arról, hogy kiszervezi a cég legkisebb befektetéssel legtöbb bevételt hozó, és a rossz időjárást leginkább toleráló ágazatát, a vitorláskikötő-láncot.
A reorganizációs terv alapján szeptember 17-én készített felhívás szerint a siófoki, balatonföldvári, balatonszemesi, balatonlellei, balatonboglári, fonyódi, szigligeti, badacsonyi, balatonfüredi, tihanyi és alsóörsi Bahart vitorláskikötő kerül 15 éves időszakra külső működtetésbe. A 11 vitorláskikötőre csak egyben lehet pályázni október 20-áig.
Az Alsóörsi Vitorláskikötő az utolsóként elkészített darabja az egykor dr. Kopár István által megálmodott Marina-láncnak, amit főleg azért akartak létrehozni, hogy ezzel stabilan biztosítsák az időjárásnak és más feltételeknek jobban kitett közforgalmú hajózás gazdasági alapjait. Kopár István másodszori nyugdíjba vonulása után utódja, dr. Horváth Gyula folytatta a Bahart vitorláskikötő hálózatának kiépítését. Az alsóörsi kikötő megépítését is Horváth Gyula indította el 1997-ben. Az eredeti elképzelések szerint az önkormányzattal közösen hozták volna létre. Az előkészítés azonban nagyon lassan haladt a környező ingatlanok tulajdonosaival zajló viták miatt. Végül a kikötő csak két évtizeddel később, 2016-ban valósulhatott meg az Alsóörs Marinával közösen, de attól függetlenül.
A Bahart részén 143 kishajót lehet egyszerre kikötni. Az április és november között fizetendő bérleti díj a hajóhely szélességétől függően 125 ezer és 1,3 millió forint között változik. Ahogy a lenti képen is látható, szezonban a kikötő telt házzal működik. Túrázására, napi bérlésre hét kikötői helyet használhatnak a vitorlázók.
Az alsóörsi vitorláskikötőt is vigyük el magunkkal legalább emlékeink között!
Győrffy Árpád