Ütemterv szerint zajlik a vasúti fejlesztési munka a Balaton északi partján, és a nyár elejétől újra közlekednek a vonatok, amiket jelenleg buszokkal pótolnak – derül ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szerdai közleményéből.
A Szabadbattyán-Balatonfüred vasúti vonalszakaszon a jelenlegi vágányzár 2021. május 30-ig tart, a tavaly őszi leállást követően ekkor fog megindulni ismételten a vasúti forgalom, egyelőre a megszokott, dízeles vontatással. A felsővezeték-hálózat jelentős része már elkészült, valamint megtörtént a vasúti pálya fenntartási vágányszabályozása is. Célunk, hogy az idei nyári menetrend már a villamos üzemmel indulhasson el és az utazóközönség használatba vehesse az átépített vasútállomásokat Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön.
Jelenleg Balatonkenesén és Alsóörsön zajlanak nagyobb volumenű munkálatok, melynek részeként a már lefektetett vágányok szabályozása történik, ami után a sínek a végleges helyükre kerülnek. Ezzel párhuzamosan folyamatban van az új, akadálymentes peronok burkolása, illetve az esőbeállók és egyéb peronbútorok kivitelezése is. A 2020. év végén elkészült alsóörsi állomáson létesített új felsővezetéki járműtároló épületnek időközben már a birtokba adása is megtörtént. Ebben az épületben fog állomásozni a vasútvonal karbantartási munkáihoz használatos felsővezeték szerelő-karbantartó jármű. Az épület vágánykapcsolata az állomási vágányok kiépítésével együtt valósul meg.
A kivitelezési projekt mellett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megindította a fejlesztés második ütemének (Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és Tapolca-Ukk) előkészítésére vonatkozó közbeszerzési eljárást is.
A szöveg forrása: NIF Zrt.
•
Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!
Iratkozzon fel a Balatontipp.hu hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)
Mint a vasutat és az Északi partot imádó nagyon örülök hogy városunkat is eléri majd a második fejlesztési ciklusban a villamosítás ! Kissé csalódott vagyok mert a Balatont Badacsonytördemic és Balatonederics között 9 km vasút és kettő nagy sugarú váltó beépítésével körbe lehetne utazni a Balatont de Csajág állomás előtt egy egy váltóval és némi pályaépítésével össze lehetne kötni a Déli partot az Északival ! Külön tudna közlekedni a Balatont körbe járó helyi érdekű vasútként Tapolcai telephelyként és a távolsági vonatok körvasútként is !