Két fontos turisztikai fejlesztéssel is gazdagodott Balatonfűzfő a főszezon elejére. A Balatonnál elsőként elkészültek a Fövenystrand csúszdájának felújításával, és egy új 750 méteres szakasszal bővült a település bicikliút hálózata.
A strandot és a csúszdát is működtető önkormányzat a Kisfaludy2030 program év elején meghirdetett balatoni pályázatán 66,9 millió forintot nyert a hazai adófizetők forintjaiból. A 100 százalékos intenzitású, tehát önerőt nem igénylő támogatásból kicserélték a 15 éves, mára elvízkövesedett 4 csúszdapályát összesen 128 méter hosszban, felújították a pályatartó- és lépcsőszerkezetet, árnyékoló tetőt építettek a csúszdakezelő személyzet védelmére felújították a csúszda melletti térburkolatot, szélesebbre cserélték a csobbanótér körüli úszóstéget, megemelték, befedték a szivattyú aknát, felújították a szivattyút csúszdákat vízzel ellátó szivattyút és egy új szivattyút vásároltak.
A balatonakali csúszda átmeneti leállása miatt a fűzfői csúszda a legolcsóbb jelenleg a Balatonnál a hétköznaponként kért ezer forintos, szombaton és kért 1500 forintos díjával, amiért egész nap lehet csúszdázni.
•
A másik fejlesztés 199 milliós uniós támogatásból zajlott. Ebből egyrészt a Fövenystrand északi oldalánál, a szomszédos szörf centrumnál és a Sirály vendéglőnél 49 új parkolóhelyet alakítottak ki. A pénz másik feléből a Balatoni Bringakör egy 500 méteres szakaszával párhuzamosan létrehoztak egy a parti nádashoz lemenő új bicikliútszakaszt 749 méter hosszban. Az bicikliút egy korábban megépített, mára már inkább csak nyomokban létező kavicsos sétánnyal párhuzamosan lett kialakítva. Az állomással szemben, a Kalózköznél megy le a Balaton felé, elhalad a Fűzliget lakópark előtt, majd a Sirály étteremnél visszatér a bringakörhöz.
Ahogy a képekből látszik, az új szakasz nem hoz annyi élményt, amiért érdemes a kis kerülőt megtenni. Bár az új szakasz mellett szól az eredeti, keskenyebb útvonal egyre rosszabb állapota.
Talán ha építenének a nádas előtt futó szakasz mellé egy pihenőhelyet és egy 2-3 méter magas “kilátót”, amilyen például Paloznakon és Csopakon van, akkor már csak emiatt is érdemes lenne megcsinálni a kerülőt. Persze ehhez az is kellene, hogy csökkentsék a veszélyes helyek számát, legalább adják meg a bicikliseknek az elsőbbséget a Fűzfő Marinába közlekedő autókkal szemben.
Győrffy Árpád
•
Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!
Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)