Balatonfűzfő turisztikai fejlesztéséhez kidolgozott projekttel nyert az ötödik alkalommal meghirdetett Országos Városmarketing Verseny idei győztese, a Budapesti Corvinus Egyetem “Urbs” csapata.
A négy hónapon át tartó versenyt a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete kezdeményezésével és koordinálásával, az EMOK, Egyesület a Marketing Oktatásért Kutatásért Egyesülettel szervezte, további egyetemek, úgymint a szegedi, kaposvári, győri, debreceni és a Budapesti Corvinus Egyetem szakintézetei együttműködésével. A 17 egyetemről, köztük három határon túli intézményből nevező egyetemisták mintegy két hónapig dolgoztak a pályamunkáikon.
A győztes “Urbs” csapat tagjai, Bolla Regina, Erdei Annamária és Szabó Emese a Corvinus marketing mesterszakos hallgatói a Balatonfűzfőre kidolgozott projekt középpontjába a Fövenystrand “IStranddá” alakítását helyezték. A stradon különböző prémiumszolgáltatásokat alakítanának ki, és szinte minden ponton digitalizálnák (okosítanák) a strandi életet. Gyors, “egyetlen érintéssel” történő fizetés, modern technológia a belépéstől a kilépésig, felújított büfék, minőségi gasztro ételek, street food kínálat, koktélbár tabletes rendeléssel, napelemekkel, mobiltöltőkkel felszerelt “okos napágyak”, és a mindezek közül is kiemelkedő VIPDeck, vagy VIP Stég együttesen adná az IStrand lényegét, egyedi, “Flow” élményt biztosítana az istrandolóknak a kidolgozók szerint.
A strand marketingjének célközönségét is ennek megfelelően határozták meg. Olyan alkalmazott értelmiségi, magasan képzett top menedzser, középvezető réteg tagjai lennének, akik átlagnál magasabb iskolai végzettségűek, vagyoni javakkal jól ellátottak. Az alsó és középszintű vezető, menedzser, vagy vállalkozók közül az átlagos, vagy átlagnál jobb vagyoni helyzetben lévőket csábítanák a strandra. Ugyancsak várnák az Y,Z generáció tagjait, az 1980 után születetteket. Mint írják, az IStrand, mint intergrált digitális megoldások helyszíne affinis ezen generációk számara.
Persze ez utóbbiaknál is hasznos, ha megfelelő anyagiakkal rendelkeznek, mert a strand jegyárait – és vélhetően a büfék és más szolgáltatások árait is – a megcélzott rétegekhez szabnák.
Az elképzelt projekt szerint a standard napi belépő a felnőtteknek a jelenlegi 600 forint helyett 3 ezerbe, a gyerekeknek, nyugdíjasoknak 400 helyett 2 ezer forintba kerülne. A helyi lakosok megúsznák napi 1800 forinttal, de a napi VIP belépő kortól, nemtől, lakóhelytől függetlenül egységesen 5 ezer forintba kerülne.
A győztes pályamunka készítői 500.000 forintos díjat nyertek a versenyen a fűzfői tervvel. A második helyezett, szintén corvinusos, “Kedveskéim” csapat egy paksi anyaggal 250.000 forintot, a Miskolci Egyetemről érkezett harmadik helyezett “Creative Brand” nevű csapat padig 150.000 forintot kapott a Sátoraljaújhely lehetőségeit feldolgozó anyagára.
A balatonfűzfői pályamunka összeállításában Marton Béla polgármester, Béres Istvánné, a Városvédő és Fürdőegyesület elnöke, Vági Gyula strandvezető és Nóti Attila városfejlesztési referens segítette a diákokat. Az első hellyel a város egy rugózó játszótéri játékot nyert, amit a Tobruki strandon helyeznek el.
A csak egy verseny anyagaként készített pályamunka részletei innen tölthetők le
Balatonfűzfő URBS Balatonfűzfő URBS melléklet Istrand prezentáció
Kép és szöveg Győrffy Árpád
Iratkozzon fel a heti hírlevelünkre, hogy ne maradjon le semmiről!