Balatonfűzfő – A szocialista korszak legkedveltebb autói, motorjai a Sirály sétányon
A veteránoknál ilyen is előfordul - ez a 64. évében járó Packard a felvonulásra indulva összepisilte magát a hosszú várakozás miatt - Fotó: Győrffy Árpád
Minden korábbi csúcsot megdöntve, több mint kétszáz öreg autót és motort állítottak ki gazdáik a fűzfői Fövenystrand melletti alkalmi parkoló fái alatt vasárnap a IX. Balatonfűzfői Veterán Jármű Találkozón.
A Balatonfűzfői Kreitli Ferenc Motoros Egyesületszervezésében zajló programon a járművek többsége az 1960-as, 70-es években készült, és akkor nálunk is sok futott belőlük az utakon. Legfeljebb nem mi, hanem a Balatonra látogató nyugat-német turisták vezették azokat. Persze voltak öregebb kocsik és motorok is.
A kiállítást most is a rendezvényt egykor elindító Kreitli Ferenc emlékére hirdetett motoros, autós felvonulás színesítette a környék bejárásával. Ha valaki esetleg gyalogosan, vagy túl fiatal járművel érkezett, az a farosnak becézett Ikarus 55-ös autóbusszal, vagy az egykori sorkatonák megszokott kiránduló eszközével, egy Csepel D420-as teherautóval mehetett városnézésre. A honvédségi komforton annyit változtattak, hogy ponyva nélkül közlekedett a jármű, így kis is lehetett látni belőle.
Gyors javítás az adott kor korszerű eszközeivel, hogy a D420-as új fuvarra indulhasson – Fotó: Győrffy Árpád– Fotó: Győrffy Árpád
Az alábbiakban néhány kép a felvonulásra induló és a kiállított járművekről.
Buick Riviera – Fotó: Győrffy Árpád
Ford GT– Fotó: Győrffy Árpád
Polski Fiat – vagy Kispolski illetve egérkamion – Fotó: Győrffy Árpád
Lada 1200 vagy inkább Zsiguli– Fotó: Győrffy Árpád
Ha minden jól megy, ez egy VAZ 2017-es Lada – Fotó: Győrffy Árpád
Trabant 500 – de az is lehet, hogy 600 – Fotó: Győrffy Árpád
Trabant 601-es Mercedes mintára büszkén élére állított emblémával– Fotó: Győrffy Árpád
Egy gyári kabrió Trabant 601-es Minyonokkal – persze velük is csak 4 személyes– Fotó: Győrffy Árpád
Jawa motorral hajtott háromkerekű Velorex egyenesen a Mad Max 2-ből– Fotó: Győrffy Árpád
Sokunk kedvence volt a ringásával tengeribetegséget okozó Wartburg 353-as – Fotó: Győrffy Árpád
Egy félig-meddig nyugatinak számító Zastava Jugoszláviából, a kragujevaci autógyárból– Fotó: Győrffy Árpád
Opel Captain – Egy igazi szépség, amit irigykedve néztünk egykor a nyári Balatonnál a nyugat-német turistákkal– Fotó: Győrffy Árpád
A címképen is szereplő pisilős 1956-os Packard a gazdáival. A kocsi hűtőrendszere nem bírta a hosszú várakozást, és egy csöve szétdurrant, de hamar meg is javították. Az autót többen csajkának gondoltuk. Mint kiderült, ez a típus adta a mintát a szovjeteknek – Fotó: Győrffy Árpád
Két veterán Pannónia – Fotó: Győrffy Árpád
Nálunk talán ritkábban láthattuk régen ezt a Saab-ot – Fotó: Győrffy Árpád
A találkozón bőséges volt a Simson felhozatal. A képen két, még ma is divatos típus, a Schwalbe és az S51-es – Fotó: Győrffy Árpád
Volt, aki egyenesen a mezőről érkezett– Fotó: Győrffy Árpád
Vagy épp a harctérről ezzel az UAZ 469-essel– Fotó: Győrffy Árpád
Akik nem vonultak
Egy Citroen Traction az 50-es évekből a hozzá passzoló csendőrrel – Fotó: Győrffy Árpád
Csepel 125-ös motorok– Fotó: Győrffy Árpád
Jawa 250-es 1938-ból eredeti forgalmi engedéllyel– Fotó: Győrffy Árpád
MG MGB 1974-ből– Fotó: Győrffy Árpád
Egy alig 40 éves 250-es MZ oldalkocsival– Fotó: Győrffy Árpád
Talán a legidősebb jármű volt a találkozón ez az 1930-as Pegueot 201-es– Fotó: Győrffy Árpád
Idősebbnek gondolnánk, pedig csak 59 éves ez a Rover P4 100 – Fotó: Győrffy Árpád
A Roverrel egy idős ez a kecses vonalú 250-es Simson Sport 425 1960-ból– Fotó: Győrffy Árpád
Nálam a szépségdíjasok között volt ez az 1964-es Simson SRE2 is– Fotó: Győrffy Árpád
Ha már a szépségnél tartunk, itt egy Skoda Felicia 1961-ből – Fotó: Győrffy Árpád
Ezt az 1982-es Toyota Hiluxot sem nagyon tudták még megelőzni– Fotó: Győrffy Árpád
Egy 1964-es Volvo P121 – nem a szépségéről, inkább a megbízhatóságáról volt híres – Fotó: Győrffy Árpád
Ezt a KS750-es Zündappot az idén is géppuska nélkül hozta el a tulajdonosa, pedig az 1944-es gyártásakor szériatartozék volt– Fotó: Győrffy Árpád
Az egyik kedvencem, egy Wartburg 311-es – a Volvóval ellentétben ezt inkább a szépségéért szerettük– Fotó: Győrffy Árpád
A találkozón az idén is volt alkatrészbörze, de akár autót is lehetett venni– Fotó: Győrffy Árpád
Az idén is bekapcsolódott az ellátásba a hajmáskéri Vajda Gézáné saját gulyáságyúval. Jelenleg virágkereskedő és lakberendező, de a fűzfői találkozóra mindig szívesen felfűti az ágyút a 100 adag gulyás alatt– Fotó: Győrffy Árpád
A találkozót most is több kísérő program egészítette ki, és tombolát is sorsoltak értékes nyereményekkel. Szívesen lehoztuk volna a szavazások eredményét, a járművek koráról, típusáról szóló összesítést, de az egyébként kiválóan dolgozó szervezők többszöri ígéretük ellenére sem tudtak időt szakítani az információk megadására. Így ezzel most szegényebbek lettünk.
A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ
Cookie szabályzat
Őszintén szólva én sem vagyok szerelmes a Cookie-ba, mert nem szeretem, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek.
Néhány Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat.
A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak.
Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni.
Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!