A hétvégén Balatonfenyvest és környékét ellepték az öreg járművek. Matuzsálem korú autók, motorok, világháborús katonai járművek, tűzoltóautók járták az utakat, és amikor éppen nem vonultak valahonnan valahová, akkor a Fenyves Yacht Clubban lehetett közelről is megcsodálni őket.
A nemzetközi veteránjármű találkozót és kiállítást második alkalommal rendezte meg a Balatonfenyvesi Turisztikai Egyesület. A kocsik elsősorban a Dél-Dunántúlról és a Balaton környékéről érkeztek, de voltak járművek az ország távolabbi részeiből is. Mérete és múltja miatt igazi különlegességnek számított Faros 1, az egykori Kapos Volán Ikarus 55-ös autóbusza.
A járműkiállításhoz különböző bemutatók, kulturális programok kapcsolódtak, lehetett hajózni, kisvonatozni sőt a kisebbek akár egy Forma 1-be is bekapcsolódhattak eredeti pedálos Moszkvicsokkal, Ladákkal.
Néhány érdekesebb kocsi a kiállításról

Cadillac Calais 1967 – 7000 köbcenti, 340 lóerő és 6 méteres hosszúság. Csak parkolni ne kellene vele…

Egy Citroen DS. A lámpái alapján a Convertible lehet, amit 1963-67 között gyártottak

Egy DKW Junior a később az Audival ismert karikákkal – az 1963-as kocsi adatlapja szerint 750 köbcentis, 34 lóerős motorral készült

Egy 1968-as NSU Prinz 4L – Az 598 köbcentis, kéthengeres motorja 22 lóerős volt (később ennek a szépség örökítették át a szovjet Zaporozsecbe)

Adatlapot nem találtam. a Pilgrim Bulldog név szerint ez egy 1985-1997 között gyártott kit car, amivel az 1940-es évek túrakocsi stílusát próbálták megidézni

Skoda 440 Octavia 1958-ból. A motorja 1089 köbcentis volt 29 lóerővel

Ha minden jól megy, ez egy Velorex 16/350-es az 1960-as évek második feléből. Gyakorlatilag egy bebőrözött háromkerekű Jawa 350-es motor. A maga idején nálunk a mozgássérültek kapták kedvezményesen

Volga M21 K, a bálna 1960-ból – 2445 köbcenti, 85 lóerő, 3 sebesség, 9-11 literes fogyasztás, 135 kilométeres sebesség 6 személlyel

A cápa. Párttitkárok, vállalati vezetők kedvenc kocsija, egy Volga Gaz M21 1966-ból – 2450 köbcentis, 90 lóerős motorral

Egy igazi szépség, a Wartburg 311 Limuzin 1959-ből. 900 köbcentis motorja 37 lóerős volt – külön érdekessége, hogy normál forgalmi rendszámmal használják

És egy igazi szériatartozék a Wartburghoz, a bólogató kutya. A nyakában lógó tábla szerint ez is eredeti NDK-s, igaz 1965-ből

Autók együtt a sőlyatéren

Egy bőségesen berendezett amerikai katonai sátor hírközponttal, elsősegélyhez szükséges eszközökkel, fegyverekkel – a székek, asztalok kivételével minden eredeti a 2. világháború idejéből

A fenti gyűjtemény gazdája, a gyáli Lovas Péter eredetinek tűnő konzervekkel – mint elmondta, mai konzerveket ragasztanak át a régi címkék másolatával, hogy korhű is legyen és fogyasztható is

Lovas Péter felesége szanitécként kíséri férjét a bemutatókon

Egy szovjet 2. világháborús motor – ez éppen egészségügyi szolgálathoz felszerelve

Ha valaki nem értené, miért hívják Farosnak az Ikarus 55-öst, ebből a képből talán sejteni kezdi

Ilyen a kormányállásban

És ilyen szemből a vezetőjével, szerelőjével

Volt több motor is, köztük ez az oldalkocsis T5-ös Pannonia

A kanizsai veteránbiciklisek a nyeregbe is felengedték a gyerekeket

Az igazi élmény persze az volt, amikor egy Zsigulinak tolhatta valaki
Kép és szöveg Győrffy Árpád
Itt is feliratkozhat a heti hírlevelünkre