A balatoni kompokon az idei évben 580 forint lesz a személydíj, 270 forintért viszik át a bicikliket, 860 forintért a motorokat, mopedeket, 1670 forintért a személygépkocsikat. A személyhajókon a bicikli díja egységesen 1000 forint lesz, a felnőttektől 1-10 kilométerig 1100, 11-20 kilométerig 1460, 21-70 kilométerig 1660 forint lesz a menetjegyára.
A nyolc százalékos díjemelést az általános drágulással, az üzemanyagok magas árával és a hajózással és a kikötők üzemeltetésével kapcsolatos állami hatósági díjtételeket mintegy tízszeres emelésével indokolta dr. Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) vezérigazgatója.
A szezonra teljesen felújítják a Széchenyi István motoros kompot. A 30-40 milliós költségű, önerőből zajló munka keretében többek között újra cserélik a hajótest elhasználódott részeit, megjavítják a néhány éve kapott hajtóművek kisebb hibáit, teljes egészében kicserélik a több kilométer hosszú elektromos kábelrendszert.
Ugyancsak a szezon előtt tervezik a tihanyi személyhajó kikötő felújítását és kettő, 20-25 személyes gyorshajó megvásárlását. A már jelenleg is üzemelő, 13 személyes Calipso gyorshajóhoz hasonló járművek akár 50-60 kilométeres sebességre is képesek. A két hajót főként a több települést érintő, városnézéssel és más programokkal összekapcsolt kirándulásokhoz használnák.
A fejlesztések között befejezik a siófoki kikötő több lépcsős rekonstrukcióját, teljesen felújítják a móló külső részét.
Készítik a terveket a kikötői kotrásokhoz, és tárgyalnak azokkal az önkormányzatokkal, amelyek pályázati támogatást nyertek a strandjaik medrének felújítására, kotrásra, homokozásra. Amint a jég elolvad, megkezdik a munkát, hogy június közepéig a lehető legtöbb helyen végezni tudjanak. A kikötői kotrások érinteni fogják többek között Csopakot, Balatonfüredet, a tihanyi hajókikötőt, Fonyódot, Balatonszemest.
A strandoknál elsősorban homokozást terveznek. Ahol hígabb az iszap, ott azt a part felől lerakott homok kiszorítja a mélyvíz felé. A keményebb iszap kikotrásához pillanatnyilag van annyi tárolóhely, ami jelenlegi kotrókapacitásnak megfelel.
A cég vezetői szóban már megállapodtak Balatongyörök, Szigliget és Balatonmáriafürdő önkormányzatával, hogy a nyár elején és az ősszel plusz járatokat indítanak a kikötőik között. A plusz járatok üzemeltetését az önkormányzatok több százezres, millióhoz közelítő támogatása teszi lehetővé.
Az idei szezon egyik érdekes újdonsága lesz a Révfülöp-Balatonboglár és Badacsony-Fonyód között váltva közlekedő biciklit, illetve biciklist szállító hajó. A megfelelő le- illetve feljáróval kialakításra kerülő járművet egy vízibusz átalakításával készítik el a társaság dolgozói. Bicikli nélküli utasok is használhatják majd, de a bicikliseké lesz az elsőbbség. A másik forgalmas biciklis átkelő helyen, Tihany és Szántód között a komp megfelelő feltételeket biztosít a kerékpárosok átkeléséhez.
Balatontipp.hu