Azt ígérik, másfél év múlva már villany hajtja a vonatot Balatonfüredig

Az ígéretek szerint rövidesen a balatonfüredi vasútállomást is villamos felsővezetékek hálózzák be - H. Szabó Sándor fotója

Elkezdődött az észak-balatoni vasútvonal villamosítása Szabadbattyán és Balatonfüred között, az érintett szakaszon emellett több állomás is átépül – közölte a Vasútvill Kft. csütörtökön az MTI-vel.

 

A beruházás az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (IKOP) keretében, megközelítőleg 23 milliárd forint uniós és állami támogatásból valósul meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. megrendelése alapján. A közbeszerzési pályázatot a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. által létrehozott ÉB 2018 Konzorcium nyerte.
Az 55 kilométeres szakaszon 2021 áprilisától válthatják föl a dízelvonatokat az elektromos szerelvények. A beruházáshoz kapcsolódva kibővítik a szabadbattyáni villamos alállomást, a pályarekonstrukciós munkálatokkal megszűnik a sebességkorlátozás. Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő állomását átépítik, akadálymentesítik, átjáróikat korszerűsítik, csatlakozási pontokat alakítanak ki jegykiadó automaták és utastájékoztató táblák számára. Alsóörsön emellett létrehozzák a felsővezetéki hálózat üzemeltetéséhez szükséges telephelyet, és megszüntetik a használaton kívüli vágányokat, Balatonalmádiban pedig a csonkavágányokat bontják el.

 

Az ígéretek szerint a pályát is rendbe teszik, hogy megszűnjenek a sebességkorlátozások – a csopaki szakasz részlete – Fotó: Győrffy Árpád

 

Több állomás átépítése kimaradt az eredeti tervekből, de a fűzfői még számíthat a felújításra – Fotó: Győrffy Árpád

A kivitelezés ideje alatt részleges éjszakai vágányzárakra és teljes vonatkizárásokra is készülni kell, de a nyári főszezonban, 2020 júniusának közepétől augusztus végéig felfüggesztik a korlátozással járó munkálatokat. (MTI)

 

Korábban itt írtunk a tervekről

Három évvel ezelőtt még hosszabb szakaszon, bővebb tartalommal 2018-ra ígérték a villamosítást befejezését

 

Tavaly januári hozzászólás egy szakértő olvasónktól a témában

Kiss Tibor Adrián | 2018.01.18. at 00:40 | (Edit)

Én, mint a szakmában dolgozó, inkább azt kívánom, hogy ez inkább ebben a formában el se kezdődjön (az északkeleti rész villamosítása – gyá). Ahogyan a cikkben is utalva van rá, a folytatás szinte kizárt. Ezzel kapunk egy kettévágott vonalat, egy 1963-ban épített pályán. A déli parton az 1967-ben fektetett síneket teljesen kicserélték.
Az északi part domborzati adottságai miatt új sínek esetén se lehetne nagyobb a jelenlegi sebesség. A cikkben említett desiro utastere pedig igen hasonló az elővárosban használt flirtekéhez.
A gyorsvonatok kocsijai biztosan maradnának, csak más mozdony húzná, ugyanazzal a sebességgel. A vonal kettévágása következtében aki Balatonfüreden túl utazna, annak akár 2x is át kellene szállni…?
Jelenleg az északi parton a menetrend a fő probléma, és a lassan eltűnő Bz motorkocsik. Az esztergomi vonal villamosítása lassan kész, az onnan felszabaduló desirok egy része lehet a megoldás (és szándék is van erre) a személyvonati járműpark modernizálására (ettől függetlenül a déli part gyorsvonatain is használt kocsik maradnának továbbra is az északi part néhány gyorsvonatában is, csak mint fentebb említettem, más mozdonnyal).
A villamosítás hosszú, és lassan haladó vonatpótló autóbuszos közlekedéssel járna, amit talán évek múlva újra meg kellene ismételni, az öreg sínek elhasználódása miatt, amelyhez jobban hozzájárulnának a nehezebb villanymozdonyok és motorvonatok. S ha ezek a vonalra is jönnének, nem tudni, ezzel lenne -e több átszállás nélküli, közvetlen budapesti járat… Mert a kettő között nincs összefüggés…

¦

Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!

 

Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)

Hasznos lehet!

3 Comments on "Azt ígérik, másfél év múlva már villany hajtja a vonatot Balatonfüredig"

  1. Tisztelt Berta Lajos!
    Gratulálok, hozta az elvárható szintet: 2020 decemberétől 2021 áprilisa valóban 5 hónap múlva lesz!
    Majd ha eljut a cikk megjelenésének dátumáig, próbálja attól is kiszámítani!
    a cikkíró

  2. Berta Lajos | 2020.12.02. at 23:59 |

    A cikkíró szerint másfél év múlva lesz kész a villamosítás.Később azt írja:Tehát, 2021 áprilisában lesz kész.Nálam ez kb.5 hónap! Nálad? 🙂

  3. Novák Manyi | 2019.11.08. at 15:03 |

    T. Érintettek! Turisták és Helybéliek!

    Csak vágyakozok még egyszer életemben látni a Balatont. Sajnos csak távolból figyelem a dolgok alakulását, de vannak aggályaim. Mindent olyan lassan fejeznek be.

Comments are closed.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva én sem vagyok szerelmes a Cookie-ba, mert nem szeretem, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár