A korábban ígértnél is jobban dől majd a pénz a Balatonhoz – ígérik megint

Azt ígérik, hogy 2018 karácsony már Káptalanfüreden is villanyvonat közlekedik

A balatoni fejlesztésekre szánt forrásokról, a már zajló beruházásokról és az északi vasút tervezett villamosításáról egyaránt szó volt a Balaton Fejlesztési Tanács Bóka István elnök vezetésével zajló pénteki ülésén Balatonfüreden.

 

Egy évvel ezelőtt adtunk hírt arról a háromszázmilliárdos támogatási csomagról, amit egy kormányhatározatban rögzítettek a balatoni fejlesztések 2014-2020 közötti finanszírozására. A kormányhatározatot a tavasszal visszavonták, és újra elkezdték a tervezést. Tóth Tamás, a Miniszterelnökség főosztályvezetője arról tájékoztatta a testületet, hogy a még szakmaközi egyeztetés előtt álló javaslat szerint nemhogy elvennének a tervezett pénzekből, hanem mind az uniós, mind a hazai finanszírozású források is növekedhetnek.

Az asztalnál a BFT tagjai, az asztalfőn Bóka Istvánnal

Az asztalnál a BFT tagjai, az asztalfőn Bóka Istvánnal

Mint elhangzott, még a korábbi felosztás is jórészt megmaradna, egyedül a humán célokra szánt forrásokat kurtítanák meg.

Egy kis emlékeztető a tavalyi határozatra. Az eredeti tervekben humánerőforrás fejlesztésekre összesen 32 milliárd szerepelt, amiből a balatoni régióhoz kötődő szociális üdültetés 30 milliárdot, a Mozdulj Balaton (kisléptékű sporteszközök,  pályák kialakítása, felújítása) célra 2 milliárd forintot szántak.

A balatoni régióban zajló közlekedésfejlesztési munkákról, illetve a még csak terv szintjén létező beruházásokról Szalóki Flórián helyettes államtitkár, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) Irányító Hatóság, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedési Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkársága vezetője beszélt. Több kisebb projekt mellett négy nagyobb fejlesztésről adott tájékoztatást.

Szalóki Flórián a közúti és vasúti fejlesztési tervekről beszélt

Szalóki Flórián a közúti és vasúti fejlesztési tervekről beszélt

Közülük az egyetlen közúti beruházás az Akarattyát, Kenesét, Fűzfőt elkerülő 710-es számú út és az M7-es autópálya közvetlen összekapcsolása. Ezt a munkát 8,44 milliárd forintos költséggel tervezik.
A beruházás keretében a tervek szerint megépül egy új csomópont az M7-esen a jelenlegi akarattyai lehajtótól a főváros irányában mintegy egy kilométerre. Az új, gyűjtő-elosztó sávokkal kiépülő csomópont az első ütemben csak a Budapest-Balatonfűzfő, illetve Balatonfűzfő-Budapest útirányban lesz használható. (a másik fele valószínűleg a semmibe vezet.) A 710-es főút balatonfőkajári elágazójának közelében kiépítenek egy szintbeni körforgalmi csomópontot, amihez az M7-esig vezető 2,2 kilométeres új szakasz csatlakozik.

Az M7-es autópálya és a 710-es főút összekötése

Az M7-es autópálya és a 710-es főút tervezett összekötése

A beruházás “kivitelezési közbeszerzés folyamatban van”, a várható fizikai megvalósítására 2018. december 31-ig kerül sor.

A Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy közötti vasútvonal megépítésére 91,86 milliárd forintot szánnak. Ennek a kivitelezése folyamatban van. A beruházás során a vasútvonalat 53 kilométer hosszban átépítik, hogy 100/120 km/h sebességre is képes legyen. Forgalmi kitérőnek egy új második vágányú szakaszt építenek Balatonszemes – Balatonlelle felső állomás között. Fonyód térségében hullámtörő műtárgyat alakítanak ki. korszerűsítik a gyalogos átjárókat és az útátjárókat. Ennek a munkának a befejezését 2018. augusztus 31-re tervezik.

A kormányzati delegáltak és az ülés hallgatósága, meghívottjai

A kormányzati delegáltak (jobbról szemben) és az ülés hallgatósága, meghívottjai

Huszonötmilliárd forintos költséggel tervezik a Szabadbattyán-Aszófő közötti 61,5 kilométeres szakasz villamosítását és az Aszófőtől Tapolcáig, illetve Tapolcától Keszthelyig tartó szakaszon a villamosítás előkészítését. A fejlesztés keretében a pálya egy részét is felújítják a “lassújelek” megszüntetése érdekében, elvégeznék az állomások villamosítás miatt szükséges átépítését és kiépítenének egy központi forgalomirányítási rendszert Balatonfüred központtal.

Az északi vasút tervezett villamosításának ütemezése

Az északi vasút tervezett villamosításának ütemezése

A projekt kivitelezési közbeszerzési eljárása folyamatban van, a munka fizikai megvalósítását 2018. december 10-re tervezik.

Ugyancsak a balatoni projektek között szerepel a Kaposvár és Fonyód közötti vasútvonal felújítása 19 milliárd forintos költséggel.

Az ülés további témáiról a későbbiekben olvashatnak a Balatontippen.

Győrffy Árpád

 

Itt is feliratkozhat a hírlevelünkre

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva én sem vagyok szerelmes a Cookie-ba, mert nem szeretem, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár