A Petrányi Zoltán kormányossal versenyző Racing Django katamarán nyerte a 2019-es Kékszalag Balaton-kerülő versenyt. A 15 és fél órás útjuk mintegy duplája az eddigi időrekordnak, de az idei szélviszonyok között ezzel is rendkívüli teljesítményt produkáltak.
Csütörtökön reggel 9 órakor 561 vitorlás indult el a Balatonfüred és Zamárdi között húzódó rajtzónából, hogy Balatonkenese, Siófok, Tihany, Keszthely, Tihany előtt elhaladva a balatonfüredi célig a Balatont megkerülje. A részvétel rendesen elmarad az előzőleg hirdetett 6-700-as várakozásoktól. Különösen a 11 külföldi hajó tűnik szerénynek a korábbi fogadkozásokhoz képest. Persze így is hatalmas flotta készült a Balaton bejárására.
A toronyiránt számítva mintegy 150 kilométeres, a valóságban ennél jóval hosszabb utat eddig a leggyorsabb a Fifty-Fifty 50 lábas, kétárbócos katamarán tette meg Józsa Márton Miklós kormányossal és legénységével 2014-ben. Nekik akkor 7 óra 14 perc kellett a “körtúrához”. Azóta több olyan hajó is került a Balatonra, amelyik technikailag képes lenne ennél talán sokkal gyorsabb tempóra is, ha megfelelő szél lenne hozzá. Eddig ez nem jött össze, ahogy az idén sem. A verseny persze akkor is verseny, ha nem születik újabb csúcs, hisz a kevébé optimális szélviszonyok ugyanúgy alkalmasak a legjobbak kiválogatására.
Az idei verseny Keneséig tartó első szakaszán egyértelműen az Opel Fifty-Fifty (kormányos: Józsa Márton Miklós) vezette a mezőnyt. Szorosan mögötte ott volt a New Black Jack (a nevezés szerinti kormányos Nagy R. Attila, később Roland Gaeblerre módosították), a PreVital (Litkey Farkas), a Nanushka (Váradi Szabó János), az RSM2 (Vándor Róbert) és a Racing Django (Petrányi Zoltán).
A siófoki bójánál a New Black Jack haladt el elsőként, majd az Opel Fifty-Fifty, a Prevital, a Nanushka és az RSM2 következett.
A tihanyi szoroson elsőként a Black Jack haladt át, majd a Nanushka érkezett, de a Fifty-Fifty pont a komp útvonalánál megelőzte. Negyedikként közvetlenül a nyomukban a PreVital következett, majd az RSM2 és a Racing Django. A két hajó közötti versenyben itt az utóbbi volt sikeresebb.
A Black Jack átkelése után éppen 10 perccel a hetedik átkelő az Extreme Saling (Dr. Kaiser Kristóf) volt. Újabb tíz perc múlva megérkezett az első egytestű hajó, a trapézos Raffica (Király Zsolt), ami így maga mögé utasította a többtestűek többségét is.
A Tihanyi-szoros és a keszthelyi forduló bója között többször is helycsere volt az élen. Közben nem sokkal fél négy után az utolsó hajó is megkerülte a kenesei bóját.
Keszthelynél elsőként a Racing Djangó fordult, majd a Prevital, az Opel Fifty-Fifty, az Extreme Saling és a New Black Jack következett. Keszthely után a PreVital, majd a a Racing Djangó vette át vezetést.
Az esti órákban nem csak a szél fogyott el, a Kwindoo nyomkövető rendszer is lehalt. Éjszakára részben megjavult a program, csak a Tihanyi-szoroson másodikként és harmadikként áthaladó Extrem Sailing Team és a Fifty-Fifty tűnt el a térképről.
A Racing Django reggel fél egy után futott be a Füred előtti célba. A győztes hajó kormányosa Petrányi Zoltán volt, a legénységet Csetényi Csaba, Kaltenecker Károly, Lovas Zsolt, Farkas Bence és Pénzes Botond Kristóf alkotta.
Mint a szervezők közleményéből kiderült, a második a 20 perccel később befutó Extrem Sailing Team lett Kaiser Kristóf kormányossal és a Pajor Szabolcs Levente, Munka Márton, Szigeti Stacey Dániel, Hercsel Máté, Kuczora Gergely összeállítású legénységgel.
A harmadik helyen körülbelül újabb 20 perc elteltével a Prevital végzett a 13-szoros Kékszalag győztes Litkey Farkas kormányossal és a Litkey Balmaz, Lepp Gyula, Tóth Róbert, Bartos Zoltán összeállítású legénységgel.
Az egytestű hajók közül a Raffica volt a leggyorsabb Király Zsolt kormányossal, Kiss Árpád, Várkonyi Csaba Zoltán, Pesti Gábor, Mónus Gyula András, Klébert János, Török László, Puskás Tamás L., Weidinger György, Juhász Zsolt, Czégai Péter, Sarina Róbert, Hoffmann Henrik, Tamás Gábor Tamás, Cser László legénységgel. A csapat az abszolút versenyben az 5. helyen végzett.
Győrffy Árpád
Ráadás péntek délután a hivatalos beérkezési adatok az első 20 helyről
Abszolút helyezés | Hajó | Kategória | Kormányos | Klub | Idő |
1 | Racing Django | Nyílt többtestű | Petrányi Zoltán | EGIS | 15:37:04 |
2 | MKB-Extreme Sailing Team | Nyílt többtestű | Kaiser Kristóf | ESC | 15:53:58 |
3 | PreVital | Nyílt többtestű | Litkey Farkas | KMPVSE | 16:16:10 |
4 | New Black Jack | Nyílt többtestű | Roland Gaebler | BYC | 16:18:46 |
5 | RAFFICA | Yardstick I/1. | Király Zsolt | RVE | 16:22:51 |
6 | Nanushka BMW Wallis | Nyílt többtestű | Váradi Szabó János | BYC | 16:23:11 |
7 | RSM2 | Nyílt többtestű | Vándor Róbert | OSC | 16:23:46 |
8 | OPEL FIFTY-FIFTY | Nyílt többtestű | Józsa Márton Miklós | HYC | 16:36:25 |
9 | HUN3BOGI | Nyílt többtestű | Büki Gábor | KYK VSE | 16:53:50 |
10 | X40 Grandi e Grossi | Nyílt többtestű | Földesi Gergely | ESC | 17:07:39 |
11 | IRF | Nyílt többtestű | Diószegi Zoltán | KSE | 17:19:12 |
12 | Thunderbird | Nyílt többtestű | Behek István | KYK VSE | 17:23:10 |
13 | Principessa | Yardstick I/1. | Oroszlán Péter | BYC, PRYC | 18:02:39 |
14 | The Red | Nyílt többtestű | Sárközy András | Szántódi VE | 18:08:42 |
15 | TriniTeam | Nyílt többtestű | Kreskai György | VSC | 20:55:41 |
16 | NO1 | Yardstick I/1. | Szépfy Zsombor | SVE, RVE | 21:11:43 |
17 | Capella | 70-es cirkáló | Pomucz Tamás | SVSK | 22:03:49 |
18 | Viastein Lisa | Yardstick I/1. | Szloszjár Gábor | KYK VSE | 22:06:23 |
19 | TANTÁL | Yardstick I/1. | Fazekas Gábor | SVE | 22:29:52 |
20 | SIROCCO | Összevont cirkáló | Cittel Lajos | MTDSC | 22:30:40 |
Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!
Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)