VeloSolex öszvér – egy igazi segédmotoros bicikli – avagy az én döngőm
A képeken látható döngőt egy francia Velosolexből – motoregységgel felszerelt első villa – és egy csehszlovák gyártmányú Tomi Olpran bicikliből raktam össze. Az alsó képen jól látszik, hogy a villa és a váz összeillesztéséhez csak egy 4-5 centiméter csődarabra volt szükség a hosszabb villanyél miatt (narancssárga rész)
Mivel nem szeretek görnyedni, a kormányt egy BMX fejbe illesztett Simson szarvra cseréltem. Ehhez a bovdeneket hosszabbra kellett cserélni. Más változtatásra nem volt szükség. A magasított kormány miatt kicsit nehézkes a motor leengedése és felemelése, de hamar meg lehet szokni.
A gép önsúlya kb. 20-25 kg
Végsebesség motorral 28 km/h
Fogyasztás motoros üzemben 1,5 l keverék/100 km
A sebesség és fogyasztási adatokat egymázsás terheléssel mértem.
A motor nélküli végsebesség kicsit gyorsabb, a szakadék nagyságától függ
Az egy nap alatt megtett leghosszabb út motorral 160 kilométer. Minden gond nélkül!
A gépet távolabbi kiindulópontra egy a lökhárítóra támaszkodó csomagtartóval szállítom