Végre! Ha évtizedeses késéssel is, de elkészült az északkelet-balatoni 710-es elkerülő út 15 éve hiányzó szakasza Balatonakarattya és az M7-es autópálya között. Eredetileg a többi szakasszal együtt kellett volna megépíteni, majd 2011-re, később 2018-ra ígérték. 2019 lett belőle.
A pénteki átadásról kiadott közlemény szerint a 710-es számú főút 2×1 sávos új szakasza 2,4 km hosszú, 8,25 m burkolatszélességgel és 14,75 m koronaszélességgel. A 710. sz. főút és a 7205. jelű összekötő utat Balatonakarattya térségében lévő kereszteződésében szintbeni körforgalmi csomópontot építettek az út 700 m-es korrekciójával. A 710. sz. főút alatt megvalósult különszintű kerékpárút-átvezetés is, amely megteremti a Budapest-Balaton kerékpárút Balatoni Bringakörhöz való csatlakozását Balatonakarattyánál. Emellett 3,7 km hosszúságban szervizutak is épültek a projekthez kapcsolódó vízépítési, közmű kiváltási és egyéb építési munkákkal együtt.
Az uniós és hazai forrás felhasználásával megvalósult, nettó 7,325 milliárd forintba kerülő fejlesztésnek köszönhetően az autósok az M7 autópályáról a nagy kapacitású 710. sz. főútra tudnak közvetlenül fel- és lehajtani, ezzel enyhítve a csúcsidőszakban eddig állandósult torlódás okozta problémát, kényelmetlenséget és balesetveszélyes helyzeteket. Emellett jelentősen csökken a menetidő a teljes értékű elkerülő úttá vált 710. sz. főúton, és a 71. sz. főút településeinek forgalom-terhelése is enyhülhet – írja a NIF Zrt. közleménye.
A beruházás fő elemeként egy új autópálya csomópont első ütemét építették meg. Az M7 autópálya jobb oldalán mintegy 2 km, a bal oldalán pedig közel 1 km gyűjtő-elosztó pálya került kialakításra, továbbá 2 km hosszban épültek meg a csomóponti ágak. A csomópont a későbbi M8 autópálya megépítésével válik majd teljes értékűvé – fogalmaznak.
Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója a péntek délelőtti rendezvényen elmondta, a most átadott beruházás mellett a térségben több projekt is folyamatban van. Így például a Balaton Bringakörön Örvényes és Balatonakarattya között 43,5 km-en újulnak meg kerékpárutak, melynek részeként 2020 őszén elkezdődik a Balatonkenesét és Balatonfűzfőt érintő 4,2 km-es új kerékpárút építése is. Emellett a Keleti-medencéhez kapcsolódóan 2020. I. negyedévében indul a 8. sz. főút Veszprém déli elkerülő út I. ütemének megvalósítása is a 72. és 73. sz. főutak között 7,5 km hosszban új, különszintű csomópontokat is kialakításával – olvasható a NIF Zrt. közleményében.
•
Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!
Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)
Minek egy olyan kisvárosnak, mint Veszprém, különszintű csomópont?