Csütörtökön délután Siófok-Sóstón a Baross utcában tartott sajtótájékoztatón jelentették be, hogy megkezdődött a Balatoni Bringakörrel érintett utcák aszfaltjának, jelzéseinek felújítása egyes szakaszokon.
Bár a bejelentés kapcsán kiadott sajtóanyag a “kerékpáros útvonal komplex fejlesztéséről” beszél, a részletekből kiderül, hogy valójában a bringakör által érintett önkormányzati utcákon “elvégzendő beavatkozások jellemzően teljes felületű aszfaltszőnyegezési és lokális burkolatjavítási munkálatokat tartalmaznak. A kerékpárosok tájékozódásának segítése érdekében KRESZ- és útirányjelző táblákat helyeznek ki, és több mint 2100 négyzetméternyi felületet látnak el újonnan felfestett burkolati jelekkel”. Az anyagból kiderül az is, hogy csak olyan munkákról van szó, amikhez nincs szükség építési engedélyre.
Persze ezek a munkák is rendkívül fontosak, hasznosak, de akik új, önálló nyomvonalon haladó, megszélesített kerékpárutakat reméltek, még egy ideig lejjebb tekerhetik vágyaikat. A legújabb ígéretek szerint ilyeneket majd az év második felétől kezdenek építeni. Bár ez se biztos. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. illetékese “a fejlesztés távlati céljaként jelölte meg, hogy a több mint 20 éve kiépített vonalvezetés felülvizsgálatával, immár ideális nyomvonal mentén tegyék alkalmassá az útvonalat az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett turistaforgalom megbízható lebonyolítása érdekében” – fogalmaz a közlemény.
A most elindított munkával a Zamárdi-Balatonlelle, a Balatonakarattya-Siófok és a Balatonkenese-Balatonalmádi közötti szakaszon, valamint Aszófő területén összesen 42 kilométer hosszban javítják ki az aszfaltot és/vagy helyeznek el új táblákat, festenek fel jelzéseket azokban az önkormányzati utcákban, amiket a Balatoni Bringakör nyomvonala érint.
A kivitelezést a STRABAG Általános Építő Kft. végzi 656 millió forintért. A NIF Zrt. tavaly közreadott anyagai szerint a STRABAG együttesen ugyanekkora árral nyerte el három részletben a Balatonlelle-Tihany közötti teljes szakasz felújítását. Az akkori közlemények szerint a felújítás egy 28,8 kilométeres, egy 26,3 kilométeres és egy 34 kilométeres, együttesen 89 kilométeres szakaszra terjedt volna ki. Mint akkor írták, az elvégzendő munka jellemzően felújítást, forgalomtechnikai beavatkozást és részben építést, szélesítést jelent, néhol kisajátítással érintve.
Néhány példa, ahol nagyon elkelne egy komolyabb felújítás
A tavaly áprilisi bejelentés szerint a felújítás a most ismertetett szakaszokon található településeken túl kiterjedt volna a bringakör alsóörsi, paloznaki, csopaki, balatonfüredi és tihanyi szakaszára is. Az akkori vállalás szerint a munkát a STRABAG-nak december végégig kell befejezni.
Győrffy Árpád
Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!
Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)
Kedves Bringanya!
A siófoki aszfaltozásnál ugyanez a gond, ott sem töltötték a padkát az aszfalt után. Elképzelhető, hogy nem is fogják, mert ehhez több helyen az aszfaltozás előtt kellett volna megtenni az előkészületeket. Persze reménykedjünk.
Ha így marad, nagyon óvatosan kell menni a szélén, hogy egy véletlen lecsúszást elkerüljünk.
Győrffy Árpád
Az őszödi és szárszói szakaszok valóban katasztrofálisak.
A szemesi szakaszon tegnap jártunk…tény, hogy szép sima a felület, de egy szembe jövő autó mellett az utánfutós kerékpárral már csak úgy lehet elférni biztonsággal, ha megállunk. Eddig legalább le lehetett húzódni a padkára, de a jelenlegi – kb. 5 cm-es – szintkülönbséget már nem nagyon szereti a bringánk. Örülünk, hogy van, de…
Kedves Nagy Éva!
A szemesi fotót április 3-án készítettem, a többi tavaly nyári, őszi.
Győrffy Árpád
A legnagyobb tömegbringás rendezvények alatt kezdtek hozzá. Hurrá. Egész télen, tavasszal isteni idő volt mindehhez. Én letekertem egyhuzamban mindkét idei teljes kört. Emiatt a remekül időzített, büszke munka miatt kilométereken át felmart, keresztbe mart borzalmas szakaszokon kellett tekerni, amitől rémesebb volt ez a két – amúgy nagyon jó – esemény, mint valaha. Több ezer ember számára. Ellenben: a szemesi szakasz éppenhogy újjá van aszfaltozva mostanra már. Nem tudom, ez a kép itt mikori.