Az 50. Kékszalag három leggyorsabb hajója, a Safram, a PreVital és a Fifty-Fifty, illetve kormányosa, Christophe Peclard, Litkey Farkas és Józsa Márton pontosan újrajátszotta a három évvel ezelőtti döntőt. Az eredményben csak annyi változott, hogy mindenki bő négy órát lefaragott az akkori idejéből, de a sorrend, sőt a hajók közötti különbség is gyakorlatilag pontosan megismétlődött.
(A csütörtök éjjel feltett cikk péntek reggeli – nem hivatalos – eredményekkel bővített változata.)
A csütörtök reggeli füredi rajtnál minden eddiginél többen, 682 hajóval indultak el a több mint 150 kilométeres Balaton-kerülő versenyre. Ezzel a 2010-es 620 induló után új csúcsot állítottak be. Rekordot döntöttek a többtestű hajók számában is, a tavalyi 15 helyett az idén már 19 őrült száguldásra képes katamaránt és trimaránt neveztek. Igaz, a száguldáshoz megfelelő szélre is szükség lett volna, de az nem akart fújni. Így ha nem is lépésben, de nagyon lassan haladtak a leggyorsabbak is.
A kenesei, majd a siófoki pályajel megkerülése után 13:10 kor értek az első hajók a tihanyi szoroshoz. Az élen a PreVital haladt a 13 szoros Kékszalag győztes Litkey Farkas kormányossal, majd a 2015-ös versenyt nyerő svájci Safram most is Christophe Peclard vezetésével, utána a magyar Black Jack hajó a 2010-es Kékszalag győztes csapat kormányosával, Roland Gablerrel, negyedikként a 7 óra 13 perces gyorsasági rekordot 2014 óta tartó Fifty-Fifty Józsa Márton irányításával. Az egytestűek közül a Principessa haladt át elsőként a szoroson Oroszlán Péter kormányossal. (A következő fotókat a tihanyi révből készítettem.)
A fiúk a hajón dolgoznak – az Extreme Sailing Team katamarán és a Principessa trapézos egytestű a Tihanyi-szorosnál
A Safram még Keszthely felé menet átvette a vezetést a PreVitaltól, és ez így is maradt a 21:40-es füredi befutásáig. A győztes Safram után bő húsz perccel érkezett a második helyre Litkey Farkas PreVitallal. Majd este fél tizenegykor a Fifty-Fifty is beért a füredi célba. A verseny gyakorlatilag ugyanígy ért véget 2015-ben is, csak akkor pénteken hajnalra csúszott a befutó, és Litkey Décision 35-ös katamaránját akkor éppen Cellumnak hívták. (Az akkori tudósításom: Vitorlázás – Kékszalag – Rekord nem lett, de óriási küzdelem volt a 47. Balaton kerülésen – 2015.07.03. )
Az első három hajó beérkezésekor csak kevés vitorlás jött visszafelé Keszthelytől. Az ekkor még szabad negyedik helyért hajtó leggyorsabb kéttestűeket a The Red, a RedBull 40 és az MKB Extrem Sailing Team vezette valahol Balatonudvari és Földvár vonalában járt. Őket az Akali környékén járó Black Jack és az RSM2 követte.
A hagyományos cirkálók közül elsőként a Capella 40-es cirkáló ért a célba Pomucz Tamás kormányossal. A 18:31-es idejével abszolút sorrendben a 18. lett, az egytestűek közül a csak három modern hajó, a Principessa, a Lisa (Szloszjár Gábor) és No1 (Munka László) tudta megelőzni
A versenynek ezzel persze még nincs vége, hisz a derékhad csak pénteken délután ér vissza Füredre. Többen pénteken délelőtt még csak éppen megkerülték a keszthelyi bóját. A nyomkövető szerint a Sun Odyssey várhatóan délben tud fordulni, a sereghajtó Mahato pedig még csak Ábrahámhegynél jár odafelé. Várhatóan az idén is lesznek olyanok, akik szombat reggel 9-ig – a 48 órás limitidő alatt – be sem fejezik a versenyt.
Győrffy Árpád
Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! (Adatvédelmi szabályzatunkat itt olvashatja)