A Varga Lajos, Rauschenberger Miklós, Pécsváradi Ákos és Scharf Máté legénységgel vitorlázó Nelson Flottalízing nevű hajó 3 óra 19 perces nettó futási idejével nyolc év után megdöntötte a Balatonkenese-Keszthely közötti gyorsasági vitorlázás eddigi egytestű rekordját – tudtuk meg a csapattól.
Mint korábban már irtunk róla, a Balatoni Yacht Club 1921. április 15-én rögzített kiírása szerint a rekord megdöntésére vállalkozók maguk döntik el mikor próbálkoznak és melyik irányban teszik meg a Balatonkenese és Keszthely közötti, légvonalban mintegy 76 kilométeres vízi utat. Ami fix, hogy az indulást és érkezést a két település vasútállomásán hivatalos pecséttel kell igazoltatni, és ehhez a legénységből valakinek le kell futni a kikötők és vasútállomások közötti, összesen mintegy másfél kilométeres távot. A gyaloglás miatti időveszteségért összesen 30 percet vonnak le az összidőből, és az így kapott eredmény tekintendő a nettó menetidőnek.
A verseny 94 évvel ezelőtti kiírásakor dr. Jordán Károly és fia, Richárd Pelso nevű uszonyos hajójukkal 6 óra 42 perc nettó idő alatt tették meg a távot. A nyolc évig élő eddigi egytestű rekordot Majthényi Szabolcs és csapata állította be a Fantomasso nevű Asso99 típusú hajóval 2007-ben 3 óra 41 perces nettó menetidővel.
A Varga Lajos, Rauschenberger Miklós, Pécsváradi Ákos és Scharf Máté alkotta csapat 2015. november 20-án este 19 óra 49 perces keszthelyi pecsétidővel vágott neki a távnak. A Flaar 26RR típusú versenyhajóval erős délnyugati szélben, sötétben, hatalmas hullámok között, 10 fokos vízben indultak útnak, hogy átszeljék hosszában a Balatont. Nem volt veszélytelen a vállalkozás még ilyen gyakorlott vitorlázók számára sem, így a csapatot végig a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának Rupert mentőhajója kísérte.
A hatalmas száguldás után éjfél előtt érkeztek a Balatonkenesére, ahol a vasútállomáson a versenylapra 23 óra 38 perckor került rá a teljesítést igazoló pecsét. Így a szabályok szerint 3 óra 19 perces nettó menetidővel beállították az új egytestű rekordot, ami 22 perccel jobb a Fantomasso 2007-es idejénél.
A rekorddöntő Flaar 26RR típusú 8 méteres hightech hajót a fiatal hajótervező, Déry Attila tervezte, és a teljesen magyar tulajdonú Flaar Kft. építette a ma elérhető legmodernebb technológiával. A számos technikai újítással felszerelt versenyhajóra a világ egyik vezető vitorlagyártó cége, a Quantum Sails fejlesztette a vitorlákat.
A Nelson Flottalízing a pénteki eredményével új egytestű rekordot állított fel az 1921 óta élő Keszthely-Balatonkenese vitorlás gyorsasági versenyen. A verseny abszolút időrekordját 1 óra 57 perces nettó menetidővel az RSM DTM Sailing Team tagjai tartják, akik GreatCup 32-es repülő katamaránjukkal 2014. október 24-én 25 percet faragtak le a Fifty-Fifty által egy évvel korábban teljesített időből.
Győrffy Árpád
Itt is feliratkozhat a hírlevelünkre