A balatoni viszonyok között gyakorlatilag egyedülálló módon a sétálók előtt is nyitott lesz az új alsóörsi vitorláskikötő teljes mólója, parti sávja.
A nyolcszázmilliós összköltséggel, 395 millió forintos európai uniós támogatással épülő marina a jelenleg is meglévő hajóállomás mólóját egészíti ki egy attól nyugatra párhuzamosan induló, majd visszakanyarodó, és a közben lévő vízterületet majdnem teljesen bezáró új mólószárral. A új mólószár belső részén kialakításra kerülő vitorláskikötő több mint 200 hajó befogadására lesz alkalmas.
Az építkezés tavaszi indulás a Somlyó-hegyi kilátóból – előtérben a több mint 100 éves vasútállomás eredeti épülete
Látványterv a kikötőről – bal oldalon a meglévő hajóállomási móló
A beruházóktól kapott információk szerint a kikötőben a hajók mozgatása egy, a Balatonon jelenleg még nem alkalmazott hidraulikus sólya kocsival történik majd. Az alkalmazott technológiának köszönhetően bármilyen méretű vitorlást vízre tudnak tenni, illetve ki tudnak emelni.
A kikötő medencében olyan vízforgató rendszert alakítanak ki, amelyik a tó befagyása esetén is jégmentes vizet biztosít. Így lehetővé válik, hogy a hajók egész évben vízen maradhassanak, ami hozzájárulhat a tavaszi hajózás korábbi megkezdéséhez és ősszel a későbbi befejezéshez.
A kikötő újdonsága lesz a zárt rendszerű szennyvízürítő rendszer is, ami a vitorlások fekália tartályának leszívását megoldja. Ehhez biztosítják a zárt befogadó edényt a kikötőben és a szennyvíz kiszivattyúzásához szükséges infrastruktúrát.
A kikötőhöz egy két részből álló épületegyüttes kapcsolódik. Az átalakításra kerülő műhelyépület mellé egy új építésű szolgáltató épület is kerül, amiben több más mellett 12 szobás szálláshelyet és éttermet is kialakítanak.
Az épülő új mólószár
A klubház, amiben étterem és szálláshely is lesz
A beruházóktól kapott információk szerint a kikötő átadását illetve megnyitását 2016 tavaszára tervezik.
Hebling Zsolt, Alsóörs polgármestere kérdésünkre elmondta, hogy nagyon örülnek a beruházás megindulásának. Abban bíznak, hogy a vitorlás szolgáltatások ilyen színvonalas bővítése tovább növeli a község ismertségét és új vendégkört is megnyernek segítségével.
Beszélt arról is, hogy a képviselő-testületnek kezdetektől az volt az álláspontja, hogy az új kikötőt nyitottá, bejárhatóvá kell tenni a többi vendég előtt is. Örül, hogy a beruházók is ugyanígy gondolják, ezzel kikötő hullámtörő mólója egy különleges élményt adó új parti sétányként is funkcionál majd.
Elmondta azt is, hogy az új kikötővel párhuzamosan a Bahart vitorláskikötője is működni fog a meglévő móló nyugati oldalán.
A kikötőt a négy magyar magánszemély tulajdonában lévő Bright Side Yachtig Kft. építi. A tagok közül ketten, dr. Deák Gábor és dr. Kecskés Egon tulajdonosok a balatonfenyvesi Sunmarine kikötőt építő Előny Kft-ben is, aminek Kecskés Egon az ügyvezetője. A műszaki és gazdasági tanácsadó, illetve beruházó cégeket vezető Füredi Gyula március végén lett a Bright Side Yachtig Kft. tagja. Ugyanakkor lett tagja a cégnek a szavazati jogok több mint 50 százalékát birtokló Nyilas Péter is, aki egyébként a Füreden bejegyzett Invest-Immo 2002 Kft. ügyvezetője.
Kép és szöveg Győrffy Árpád
•
Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!
Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)