Budapest Boat Show – Gazdagékat célozták elsősorban a kiállítók

A tavalyi Flaar 26 RR után az idén egy Flaar 37-es nyerte a Boat Show újdonság díját - a tervező Déry Attila és Mezey Zoltán. A második helyezett egy Flaar 5.3-as motoros lett

A hajókat látva elmondhatjuk, hogy a tehetőseknek szólt a Hungexpo idei hajókiállítása, a “szabadidős hajózást” főtémaként meghatározó idei Budapest Boat Show.

 

A szervezők adataiból is arra lehet következtetni, hogy az igazi célközönség nem az átlagos körülmények között élő és netán hajózó, vagy hajózni akaró polgár volt. A kiállított 100 hajó együttes ára meghaladta a kétmilliárd forintot, így az átlag egyenként 20 millió forint fölött alakult. Magáért beszél az is, hogy minden nyolcadik bemutatott hajó 10 méternél hosszabb volt.

A hajós piac néhány évvel korábbi pangása után úgy tűnik, szabad forrásokat látnak a luxus – vagy prémium – kategóriával foglalkozó gyártók, forgalmazók. Aminek persze lehet örülni, de kérdés, mennyivel lesz ettől pezsgőbb vitorlásélet a Balatonon. Néhány üdítő kivételtől eltekintve – mint például a FŰKE Yacht Kft. – nem igazán voltak a szélesebb közönség számára is elérhető hajók. Talán majd a kiállítás balatoni folytatásán, május közepén Balatonfüreden.
Bőven kínáltak viszont nagyobb és még nagyobb elektromos hajókat, és a motorosokkal is Dunát lehetett volna rekeszteni.

 

A címképen látható győztes Flaar 37-es hátulról – a hajó orrsudárral 14,2 méter hosszú, a merülése 2,2 méter, árbocmagasság 16,7 méter, maximális vitorlafelület bőszélben 286 nm, tömege 2200 kilogramm, amiből a ballaszt 1280 kilogramm

 

Bőséges volt a kínálat különböző célú motorcsónakokból

 

Egy Scholtz 8.8 Weekender – valahol az átlagár körül

 

Néha sorba kellett állni a 10 méter feletti hajók megtekintéséhez is

 

Egy közepes méretű Wia-elektromosyacht

 

A Balaton-partról az Alsóörs Marina, Fenyvesi Yacht Club, a füredi Hajógyári Kikötő és a Bahart kikötőlánca mutatkozott be nagyobb standokkal

 

Kékszalag – változatlan szabályok és hajók

 

A hajókiállítás színpadán több beszélgetés zajlott a balatoni vitorlás versenyek neves szereplőivel. Az egyik ilyenen Nagy (Rozsda) Attila arról is kérdezte a kormányosokat, hogyan, mivel készülnek a július 6-án rajtoló idei Kékszalag versenyre. Mint kiderült, mindenki a múltévben is használt hajóval indul. Több helyen kicsit átalakul a legénység különböző személyes okok miatt. A hajókon elsősorban a gyenge szeles viszonyok között szeretnének gyorsítani új vitorlákkal, vagy más módon.

 

A kormányosok és nevük után a hajóik balról jobbra Oroszlán Péter (Principessa – trapézos), Rauschenberger Miklós (The Red – katamarán), Litkey Farkas (Festipay – katamarán), Litkey Balmaz (Team Black Jack – katamarán ),  Rajnai István (HunCat – katamarán), Király Zsolt (Raffica – trapézos) és a beszélgetést vezető Nagy R. Attila (Black Jack – katamarán)

A Black Jackre az idén is várják Roland Gäbler kormányosnak. Ha a tavalyi évhez hasonlóan lemondja, akkor Litkey Balmaz irányítja a hajót, ha addig megfelelően beletanul – mondta Nagy R. Attila.

Brencsán Ábel, a Magyar Vitorlás Szövetség versenysport menedzsere elmondta, az idén is a tavaly bevezetett módon lesz a Kékszalag rajtja. Ennek megfelelően a több testű és trapézos hajók a rajt terület északi oldalán, tehát a füredi móló felől indulnak, a többi hajó pedig a Zamárdi felé nyúló “rajtvonal” ettől délre eső részén.

A tavalyi rajttérképünk az idén is aktuális lesz

Változás várhatóan annyi lesz, hogy a rajtvonal előtt 50-80 méterrel négy motoros is továbbítja majd zászlókkal a rajttal kapcsolatos jelzéseket, hogy mindenhonnan jól lehessen látni. A 9 órai rajtot a rajtvonal két végén rakétákkal is jelzik majd. Igyekeznek azt is megszervezni, hogy minden hajón legyen nyomkövető GPS-eszköz.

Kép és szöveg Győrffy Árpád

 

Itt is feliratkozhat a heti hírlevelünkre

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva én sem vagyok szerelmes a Cookie-ba, mert nem szeretem, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár